ďťż

interakcja

Lemur zaprasza

H1 { background: white url(../../podklad.jpg) no-repeat; font: italic bold 30pt Times New Roman, sans-serif; color: darkblue; height: 60px, width: 507px; padding: 5px }






Narzędzia interakcyjne

 







zęść
efektów o  których pisałem w poprzednich rozdziałach można też
utworzyć przy pomocy tak zwanych "narzędzi interakcyjnych".
Ponieważ opisałem te efekty już dosyć dokładnie wcześniej, to
teraz omówię tylko sposób wykorzystania interakcji, bez omawiania
szczegółowego efektów.

Aby wybrać jedno z interaktywnych narzędzi wybierz i przytrzymaj
przez chwilę przycisk narzędzi interakcyjnych z lewej strony ekranu
(wygląd jest różny w zależności od aktualnie wybranego narzędzia).
Pojawi się wtedy lista dostępnych narzędzi, tak jak na rysunku z
prawej strony.




Interakcyjna
metamorfoza
. Utwórz dwa dowolne obiekty, a następnie wybierz narzędzie
"interaktywnej metamorfozy". Złap za obiekt początkowy i
przeciągnij go na obiekt docelowy. Utworzona w ten sposób metamorfoza
będzie miała domyślne ustawienia. Jeżeli
chcesz je zmienić, to możesz posłużyć się paskiem narzędzi,
zawierającym wszystkie opcje które były też dostępne w rolecie.
Niewielkie modyfikacje są też dostępne bezpośrednio na metamorfozie.
Zmiana położenia jednego z dwóch białych "kwadracików"
powoduje automatyczną zmianę położenia odpowiedniego obiektu.
Natomiast dwa małe kwadraciki ustawiają przyspieszenie obiektów i
wypełnień oraz konturów (ale muszą być wciśnięte odpowiednie
przyciski na pasku narzędzi ).
Możesz też dopasować metamorfozę do ścieżki. W tym celu chwyć
metamorfozę prawym przyciskiem myszki i przeciągnij ją na ścieżkę.
Po zwolnieniu przycisku wybierz polecenie "Dopasuj metamorfozę
do ścieżki
". Każdy z obiektów metamorfozy możesz
"dociągnąć" do dowolnego węzła ścieżki. Wystarczy, że
chwycisz odpowiedni "kwadracik" i przeciągniesz go na
odpowiedni węzeł.




Interakcyjne
zniekształcenie
. Narzędzie to składa się z trzech rodzajów:
"Wepchnij-wypchnij" ,
"Postrzępienie" ,
"Wir" .
Możesz zastosować jeden, lub więcej efektów do danego obiektu. Na
rysunku z prawej strony czerwona literka nie ma zastosowanego żadnego
efektu, żółta - wepchnij-wypchnij, zielona - postrzępienie, a szara
- wir. Wygląd obiektu możesz dodatkowo modyfikować przeciągając
jeden z białych kwadratów oraz rombów (kółka w wirze) widocznych na
obiekcie po zastosowaniu efektu. W "postrzępieniu" masz także
możliwość ustawienia siły efektu przesuwając biały suwak.

 Narzędzie
"Wepchnij-wypchnij" popycha węzły zniekształcanego
obiektu do środka lub od środka zniekształcenia. na rysunku z prawej
strony fioletowy kwadrat został "wepchnięty",
a jasnozielony "wypchnięty". Na pasku narzędzi możesz
ustawić amplitudę  z zakresu od -200 do 200. Z kolei przycisk
"Zniekształcenie względem środka" pozwala ustalić
efekt symetrycznie dla obiektu, umieszczając początkowy punkt w jego
środku. Ostatni przycisk przekształca efekt w krzywą.

Narzędzie
"Postrzępienie" tworzy efekt z reguły bardziej
zniekształcony niż poprzednie narzędzie. Oprócz ustawienia
amplitudy, masz także możliwość ustawienia częstotliwości, im wyższa
wartość, tym utworzone zostanie więcej "ząbków". Kolejne
trzy przyciski możesz włączyć osobno lub nawet wszystkie razem.
Zniekształcenie losowe tworzy bardziej nieregularne postrzępienie, a z
kolei wygładzanie zaokrągla ostre końcówki. Po wybraniu zniekształcenia
lokalnego przesuń uchwyt w kształcie rombu w kierunku brzegu obiektu,
tak aby zastosować efekt postrzępienia tylko w określonym obszarze.

Narzędzie
"Wir" pozwala utworzyć efekt "zakręcenia"
obiektu względem pewnego punktu, z tym iż efekt jest tym mocniejszy,
im dalej od środka. Na
rysunku z prawej strony przekształciłem gwiazdę przy pomocy tego
efektu otrzymując obraz podobny do galaktyki ze spiralnymi ramionami..
Na pasku narzędzi możesz wskazać kierunek obrotu, a także ilość pełnych
obrotów jakie należy zastosować do obiektu oraz dodatkową wartość
w stopniach niepełnego obrotu.




Interakcyjna obwiednia. Narzędzie to w zasadzie działa
identycznie jak przy zastosowaniu rolety, więc nie będę tu omawiał
je szczegółowo.




Interakcyjna głębia. Efekt ten tworzy się bardzo łatwo,
gdyż wystarczy "chwycić" obiekt i przeciągnąć go w
dowolne położenie, a automatycznie zostanie zastosowana do niego głębia.
Będziesz miął dodatkowo możliwość określenia wielkości głębi 
przy pomocy suwaka znajdującego się na strzałce pokazującej kierunek
głębi. Wszystkie pozostałe ustawienia możesz wybrać przy pomocy
paska narzędzi.




Interakcyjny cień.
Po zastosowaniu tego narzędzia uzyskujemy wrażenie, iż obiekt
znajduje się nad resztą rysunku, rzucając na niego cień. Bezpośrednio
na rysunku możesz także określić kierunek padania cienia przesuwając
element sterujący w postaci kwadratu. Suwak z kolei pozwala określić
siłę krycia cienia. Im
bliżej suwak znajduje się środka obiektu tym słabiej jest cień
widoczny. Kierunek padania cienia możesz też określić korzystając z
paska narzędzi i wpisując konkretne wartości. Z kolei pole "Cień
- wtapianie
" określa jak szybko cień wtapia się w tło. Możesz
podać wartości od 0 do 100, im wartości niższe, tym lepiej widoczna
krawędź cienia. Pole "Cień - krycie" określa jak
bardzo cień jest przezroczysty. Wartość 100 powoduje, że cień całkowicie
zakrywa tło. "Cień - kierunek wtapiania" określa
kierunek wtapiania cienia względem jego krawędzi. "Cień -
sposób wtapiania cienia
" określa styl krawędzi cienia. Nie
można go zastosować do kierunku "Średni". 

Jeżeli chcesz usunąć cień, to wskaż, a następnie wybierz "Efekty
| Wyczyść cień
". Możesz też oddzielić cień od obiektu
poleceniem "Rozmieszczenie | Oddziel" i traktować go
jako osobny obiekt.




 



 



  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • teen-mushing.xlx.pl
  • Wątki
    Powered by wordpress | Theme: simpletex | © Lemur zaprasza