ďťż

snc4

Lemur zaprasza

Rozdział IV
Krajobrazy Innego Świata

Znalazłszy się w Innym Świecie pierwszą rzeczą, która
ci się narzuci jest nieskazitelna jasność twojej wewnętrznej wizji. Inaczej
niż przy wyobrażeniach, które wyczarowujesz w marzeniach i fantazjach, w
Innym Świecie zobaczysz sceny wyraźne i trwałe, nie zmieniające się po odwróceniu
wzroku. Możesz dojrzeć pojedyncze liście na drzewach, jak również obserwować
lśnienie światła słonecznego.


Od początku zapewne zwrócisz uwagę na światło słońca.
Niebo prawie zawsze jest bezchmurne i błękitne, a światło jest jaskrawe i
czyste. Możesz zobaczyć swój cień (jeśli będziesz chciał go oglądać), a
na głowie i ramionach poczujesz ciepło słoneczne. Dziwne, ale rzadko kiedy możesz
ujrzeć słońce, mimo że ewidentnie świeci.


Podczas nocy niebo jest usiane gwiazdami, a księżyc,
w odróżnieniu od słońca, jest widoczny w różnych swoich fazach. Inny Świat
ma własny czas i nie jest ważne, o której godzinie dnia rozpoczniesz podróż.
Gdy się tam znajdziesz może być dzień albo noc.


Krajobraz, który ujrzysz, zależy w znacznym stopniu
od ciebie. Choć nie powinieneś w chwili przystępowania do szamańskiej podróży
odgadywać, co ciebie tam spotka, to sytuacja, którą zastaniesz, jest wywołana
stanem twej psyche. Wytwarza ona sytuację odpowiednią dla ciebie i twego
zadania.


Brytyjscy szamani, którzy wyrośli na Wyspach
Brytyjskich, najprawdopodobniej napotkają krajobraz podobny do tego, który
znają, natomiast ktoś, kto przeżył życie w Australii, odnajdzie się w
kraju podobnym do interioru.


Szamańskie wejście wprowadzi cię do takiego miejsca
w Innym Świecie, w którym powinieneś bez trudności znaleźć jakąś ścieżkę.
Bywa jednak, że w miejscu, w którym się zatrzymasz, musisz się zastanowić
nad wybraniem kierunku dalszej wędrówki.


W każdej podróży okolica, którą będziesz
przemierzał będzie inna, choć podróże mogą się rozpoczynać w tym samym
miejscu; jeśli więc po wejściu stwierdzisz, że jesteś w miejscu już ci
znanym, to wcale nie znaczy, że źle trafiłeś. Zwykle jednak rodzaj terenu i
okolica będą w każdej podróży inne, odpowiednio do rodzaju zamierzonego
zadania.


Okoliczności wejścia zwykle nadają charakter pozostałej
części podróży, więc jeśli się ona rozpocznie w lesie, to łatwo
przewidzieć, że pozostała jej część, też będzie prowadzić przez las.
Podobnie jest, gdy się znajdziesz na łące - będziesz zapewne przechodził
przez tereny równinne. Gdybyś trafił na brzeg morza, zadanie twe może wymagać
wspięcia się na urwisko albo wynalezienia lodzi lub tp.


Niekiedy podróż twa przebiegać może we wnętrzach
albo pod ziemią. Inaczej niż to jest na wolnej przestrzeni,


podróże odbywające się we wnętrzach - w zamku na
przykład - często nie wymagają większych wędrówek, choć możesz czasem błądzić
albo być zmuszonym do otwierania i przechodzenia przez liczne drzwi, by znaleźć
to, czego szukasz.


Brzegi mórz


Początek twej szamańskiej podróży może być taki,
że wychodząc z jaskini wstępujesz na skałę wysuniętą w morze. Możesz też
wpaść do wody, która, gdy się wynurzysz, okaże się zatoką. Jeśli nie ma
wyraźnego wyjścia z miejsca, gdzie dotarłeś, to staraj się spenetrować ten
brzeg. Może znajdziesz łódkę albo też stwierdzisz, że cała twoja podróż
ograniczy się do tego miejsca nad brzegiem morza, ze wszystkimi istotami i
przeszkodami, które się pojawiają wtedy, gdy jest to potrzebne. Jeśli nic się
nie dzieje, to rozważ, czy wrócić do jaskini bądź do miejsca, z którego
wyszedłeś.


Jaskinie


Nader często się zdarza, że szamańskie wejście
wprowadza cię do jaskini. Panujące tam początkowo ciemności mogą ci nasunąć
myśl, że nie trafiłeś do Innego Świata, chyba że w pobliżu dostrzegasz źródło
światła, na przykład w postaci wpadającego strumienia świetl- nego. Jeśli
jesteś przekonany, że istotnie wszedłeś do Innego Świata, ale niczego nie
widzisz, to spokojnie usiądź i chwilę poczekaj. Wkrótce twoja psyche zacznie
rozpo- znawać otoczenie i dostrzegać coś, co nazywam "światłem
ziemi". Jest to pomarańczowa poświata promieniująca z otaczających cię
skał, tworząca łagodne oświetlenie wystarczające na to, byś mógł
stwierdzić, gdzie jesteś i rozpoznać przeszkody i zagrożenia, jeżeli takowe


w pobliżu. W jaskiniach obiektami niebezpiecznymi mogą
być doły i potrzaski. Nie występują one często, ale lepiej być ostrożnym
niż potem żałować.


Błądzenie w ciemnościach nie jest rzeczą rozsądną.
Jeśli unikniesz upadku na ostre skały, to w najlepszym razie możesz zgubić
swego Przewodnika albo zejść ze ścieżki.


W jaskiniach występują wodospady i rozlewiska, o czym
piszemy w następnych odcinkach. Podróż w jaskini różni się bardzo od podróży
na wolnej przestrzeni, jednakże w obu przypadkach obowiązują te same zasady.
Przewodnikiem w jaskini może być zwykle światełko jaśniejsze od otaczającego
cię światła ziemi. Ono cię poprowadzi. Napotkasz tam kryształy, które są
dla ciebie przedmiotami ważnymi i niekiedy porozumiewają się z tobą
telepatycznie lub empatycznie, wskutek czego "wiesz" lub
"czujesz", że działania, które podejmujesz są właściwe. W jaskini
możesz spotkać ludzi, łamigłówki i różne przedmioty, które są ważne ze
względu na twe zadanie. Postępuj z nimi tak samo, jakbyś to czynił na wolnej
przestrzeni.


Wykonując pracę transformacyjną, możesz napotkać w
środku pomieszczenia drzewo, które ma swego tradycyjnego Obrońcę, i Kobietę.
Z nimi także postępuj podobnie, jak gdybyś ich spotkał na wolnej
przestrzeni.


Lasy


Może się zdarzyć, że wyjdziesz z jaskini lub z wy-
drążonego drzewa w środku lasu. Las może być gęsty lub rzadko zarośnięty.
Lasy są zawsze piękne widokowo i bogate w zwierzynę. Podróżując przez las,
często spotykasz Przewodników i Pomocników będących zwierzętami, choć także
często w lasach rezydują


Pomocnicy o ludzkiej postaci. Nie bój się spotkań z
tymi leśnymi istotami, ale NIE DAJ SIĘ ZWIEŚĆ ZE SWEJ ŚCIEŻKI. Pamiętaj,
że znajdujesz się w terenie gęsto zaludnionym istotami (drzewa są też
duchami), a mogą wśród nich być istoty zbłąkane lub złośliwe. Jeżeli
dla jakiegoś powodu zejdziesz ze swej ścieżki, to upewnij się, czy ci
towarzyszą prawdziwy Przewodnik i twoje Zwierzęta Mocy. Najczęściej zejście
ze ścieżki skończy się tym, że zabłądzisz.


Moczary


Niekiedy możesz trafić na obszar bagienny. Wtedy ważne
jest, by był z tobą Przewodnik, który ci wskaże drogę. Pogoda w takich
okolicach może być wilgotna lub mglista. Zwykle jest to teren służący tylko
do chwilowego przebycia - niewiele się tam wydarzy do czasu, gdy z niego
wyjdziesz. Możesz jednak napotkać chaty albo źródła mające pewne
znaczenie.


Wrzosowiska, równiny, pastwiska


Innego rodzaju miejscem wejścia są wrzosowiska lub
trawiaste równiny, często faliste i usiane kopcami nagrobnymi bądź
kopczykami kamiennymi. Popatrzywszy za siebie możesz stwierdzić, że
prawdopodobnie wyszedłeś właśnie z jednego z tych kopczyków lub wzgórków.
Znajdziesz tam też kręgi kamienne i okręgi utworzone przez rosnące drzewa,
które mogą (ale nie muszą) mieć związek z twoją podróżą. Możesz się o
tym przekonać, patrząc czy twoja ścieżka ku nim prowadzi, czy nie. Jeżeli
nie, to najlepiej zrobisz, gdy je ominiesz. Przejściu przez taki teren zwykle
towarzyszy upalna pogoda, aczkolwiek mogą też być zachmurzenia z nisko wiszącymi
chmurami. Miejscami mogą występować kępy drzew albo stawy.


Twoja ścieżka może czasem prowadzić w dolinę, która
zależnie od rodzaju twego zadania może być pozbawiona drzew bądź w nie
obfitować.


Góry


Podróżując po Innym Świecie możesz też znaleźć
się w okolicy górzystej. W tych warunkach doznasz paru zmian świadomości
wywołanych po prostu zawrotami głowy i koniecznością pokonywania trudnego
terenu. Z pewnością będzie tam ścieżka i często będziesz natrafiał na
przeszkody. Teren górzysty zwykle towarzyszy trudnym pracom szamańskim wymagającym
licznych przemian wewnętrznych dla osiągnięcia celu. Podróż może przebiegać
powyżej lub poniżej granicy śniegu, a teren może być zalesiony lub
oblodzony i śliski.


Osobliwości terenu


Budowle


W przebiegu podróży możesz napotkać budowle, które
powinieneś spenetrować, szczególnie, gdy ścieżka twoja ku nim prowadzi. Mogą
mieć rozmaite kształty i rozmiary, możesz napotkać domek, dworek, zamek albo
lepiankę. Tego rodzaju obiekt często reprezentuje osobę, dla której
wykonujesz pracę magiczną. Stan takiej budowli wskazuje stan zdrowia tej
osoby. Na przykład: jeżeli budowla jest czysta i w dobrym stanie, to zwykle
osoba jest zdrowa i sprawna. Jeżeli budowla jest zaniedbana lub wymaga naprawy,
czy uzupełnienia powierzchni bądź wykonania prac remontowych, to stan zdrowia
tej osoby nie jest dobry.


Jeśli celem twej podróży jest uzdrowienie tej osoby,
to oczywiście powinieneś się zająć pracami remontowymi przy budynku.


Drzwi, bramy, ściany i mury


Spotykać będziesz również przeszkody w postaci
drzwi, bram i ścian. Może się to zdarzyć w dowolnej chwili twej podróży, a
nie jest niczym dziwnym znajdywanie drzwi w drzewach lub skalnych ścianach.
Bramę wjazdową spotyka się często w miejscu oczekiwanym: na przykład przy
wejściu do sadu albo ogrodu. Możesz też spotkać bramę podobną do rogatki,
ustawioną w poprzek ścieżki, a z obu jej stron żywopłot albo mur. Ściana
może mieć postać naturalną: na przykład urwisko lub może być murem okalającym
zamek albo inną jakąś budowlę. Napotkawszy taką przeszkodę musisz się
liczyć z tym, że jest strzeżona. Zanim pozwoli ci wejść, Obrońca wyzwie cię.
Gdy go pokonasz, pozwoli ci wejść. Może to być wyzwanie do walki wręcz,
albo będzie miało postać łamigłówki lub zagadki. Zależy to od rodzaju wy-
konywanego przez ciebie zadania, od tego kim jesteś i co jest ci potrzebne.
Przeszkody występują zawsze wtedy, gdy wymagane jest rozszerzenie świadomości.


Zbiorniki wodne


Jeżeli w czasie podróży natrafisz na zbiornik wodny,
to najprawdopodobniej jest z nim związana jakaś osoba. Może to być wodny
elf, ryba lub ptak wodny, a może to też być miejsce, w którym spotkasz
Przewodnika. Przewodnicy rezydujący w pobliżu zbiorników wodnych zwykle nie będą
ci towarzyszyć w wędrówce. Ich zadaniem jest udzielenie ci pomocy w tym
miejscu. Rozpocznij rozmowę i staraj się wydobyć jak najwięcej


informacji. Przewodnik może od ciebie zażądać zapłaty.
Ceną może być ofiarowanie na znak sympatii jakiejś rzeczy, którą masz przy
sobie, na przykład poczęstowanie napitkiem albo obdarowanie przysługą
seksualną. Ci, którzy oczekują przysługi seksualnej reprezentują potrzebę
katalitycznej przemiany świadomości. Dla podróżującego są to zwykle
postacie seksualnie bardzo atrakcyjne. Jeżeli nie są atrakcyjne, to
prawdopodobnie tym bardziej potrzebny jest proces katalityczny. Zwykle
Przewodnik potraktowany we właściwy sposób zmieni się w postać wyjątkowo
atrakcyjną. Pamiętaj o księciu zaklętym w ciele żaby!


Rzeki


Rzeki występujące na twej drodze zaliczają się do
kategorii przeszkód. Czasem łatwo je przekroczyć, skacząc lub przechodząc w
bród. Czasem znajdzie się most strzeżony albo nie strzeżony. Rzeka
reprezentuje przemianę świadomości: na stopień tej przemiany wskazuje trudność
przekroczenia jej. Teren za rzeką może być zupełnie inny niż przed nią,
choć nie zawsze tak jest. Prawie zawsze jednak dojście do rzeki oznacza, że
podróżujący dokonał wszystkiego, co było możliwe na tym poziomie świadomości,
i aby uczynić dalszy postęp, musi wejść w nią głębiej.


Wodospady


W czasie podróży często odkrywasz wodospady i to
niezależnie od rodzaju terenu - mogą być naziemne lub podziemne. Zawsze gdy
natrafisz na wodospad, sprawdź, czy znajduje się za nim jaskinia albo przejście
i czy w pobliżu jest ktoś lub coś żywego. Zbiorniki wodne w pobliżu
wodospadu mają zwykle swe naturalne duchy


z gatunku nimf wodnych, ale mogą też wysłać do
ciebie Zwierzę Mocy lub Przewodnika, jeżeli się będziesz wokół nich wałęsał.


/


Źródła i studnie


Źródła i studnie są ważnymi osobliwościami Innego
Świata. Są one miejscami mocy i reprezentują uświęcone siły natury.
Natrafiwszy na źródło lub studnię zwykle kogoś przy niej spotykasz. Wtedy
możesz postąpić dwojako: albo przyjmiesz od kogoś wodę ze studni, albo dasz
komuś się napić. NIGDY nie pij samowolnie. >>W Innym Świecie wszystko jest
trujące, gdyż jest to czysta energia, która musi zostać przemieniona zanim
się stanie przyswajalna przez ciało człowieka. Jeżeli ktoś ci da pić,
zwykle będziesz musiał za to coś dać w zamian (patrz zbiorniki wodne).
Podobnie jak tam, przy zbiornikach, tak i tu, przy spotkaniu z Obrońcą, napój,
który przyjmiesz, zmieni twą świadomość. Częstując wodą osobę napotkaną
nawiązujesz z nią kontakt, a poza tym czynisz akt "ofiarowania". Twój
nowy towarzysz może ci posłużyć jako doradca, jako Przewodnik albo dać ci
coś, co ci pomoże w dalszym podróżowaniu.


Opisaliśmy najczęściej występujące rodzaje terenów
i ich osobliwości, jakie zwykle spotykamy w czasie szamańskich działań. Pamiętaj,
że każda istota jest inna, i że natrafiwszy na coś, o czym w książce nie mówiłam,
powinieneś to traktować jako coś realnie istniejącego i odpowiednio z tym
czymś postępować.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • teen-mushing.xlx.pl
  • Wątki
    Powered by wordpress | Theme: simpletex | © Lemur zaprasza