ďťż
Lemur zaprasza
Budowa pliku TGA Nagłówek: struct targaheader { char offset char cmap_type; char image_type; unsigned short cmap_start; unsigned short cmap_length; char cmap_bits; unsigned short hoffset; unsigned short voffset; unsigned short width; unsigned short height; char bits_per_pixel; char flags; } Gdzie: char offset - liczba bajtów które należy pominąć po odczytaniu nagłówka.Zwykle rowne zero. char cmap_type - sposob odwzorowywania kolorów.W przypadku koloru 24bitowego jest to wartość zero. char image_type - określa sposob zapisu danych graficznych. Wartość 2 oznacza,że jest to nieskompresowany obraz RGB unsigned short cmap_start; unsigned short cmap_length; char cmap_bits; - określają sposśb odwzorowywania kolorów.W przypadku 24bitowego obrazu RGB nie stosuje się mapy kolorów. unsigned short hoffset; unsigned short voffset; - określają przesunięcie lewego górnego rogu obrazu względem lewego górnego rogu ekranu.Zwykle równe zero. unsigned short width unsigned short height - szerokość i wysokość obrazu w pikselach. char bits_per_pixel - określa liczbę bitów przypadających na jeden piksel obrazu.Dla obrazu 24bitowego zmienna ma wartość 24 char flags - określa sposób interpretacji danych graficznych.Wartosc 0x20 oznacza,ze dane tworzą obraz od góry do dołu,zaczynając od pierwszej lini. Tablica pikseli obrazu znajduje się zaraz za nagłówkiem pliku,linia po lini.W przypadku obrazu 24bitowego każdy piksel zajmuje 3 bajty,które określają kolejno wartości składowych: (B),(G),(R)(odwrotnie niż można by się spodziewać) [Patrz też: plik TGA.RAR w przykładach] [Patrz też: Nakładanie tekstur] |