ďťż

tga

Lemur zaprasza

Budowa pliku TGA
Nagłówek:

struct targaheader
{
char offset
char cmap_type;
char image_type;
unsigned short cmap_start;
unsigned short cmap_length;
char cmap_bits;
unsigned short hoffset;
unsigned short voffset;
unsigned short width;
unsigned short height;
char bits_per_pixel;
char flags;
}
Gdzie:
char offset - liczba bajtów które należy pominąć po odczytaniu
nagłówka.Zwykle rowne zero.
char cmap_type - sposob odwzorowywania kolorów.W przypadku
koloru 24bitowego jest to wartość zero.
char image_type - określa sposob zapisu danych graficznych.
Wartość 2 oznacza,że jest to nieskompresowany obraz RGB
unsigned short cmap_start;
unsigned short cmap_length;
char cmap_bits; - określają sposśb odwzorowywania kolorów.W
przypadku 24bitowego obrazu RGB nie stosuje się mapy kolorów.
unsigned short hoffset;
unsigned short voffset; - określają przesunięcie lewego górnego
rogu obrazu względem lewego górnego rogu ekranu.Zwykle równe
zero.
unsigned short width
unsigned short height - szerokość i wysokość obrazu w pikselach.
char bits_per_pixel - określa liczbę bitów przypadających na
jeden piksel obrazu.Dla obrazu 24bitowego zmienna ma wartość 24
char flags - określa sposób interpretacji danych
graficznych.Wartosc 0x20 oznacza,ze dane tworzą obraz od góry do
dołu,zaczynając od pierwszej lini.
Tablica pikseli obrazu znajduje się zaraz za nagłówkiem
pliku,linia po lini.W przypadku obrazu 24bitowego każdy piksel
zajmuje 3 bajty,które określają kolejno wartości składowych:
(B),(G),(R)(odwrotnie niż można by się spodziewać)

[Patrz też: plik TGA.RAR w przykładach]
[Patrz też: Nakładanie tekstur]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • teen-mushing.xlx.pl
  • Wątki
    Powered by wordpress | Theme: simpletex | © Lemur zaprasza