ďťż

Sztuczki magiczne (2)

Lemur zaprasza


 



 



 



1.    
SZTUCZKA KARCIANA



 



Odlicz 21 kart z talii i daj je komuś z publiczności do potasowania. 

Następnie układaj karty w trzech rzędach po 7 kart: pierwszą z 

lewej, drugą pośrodku, a trzecią z prawej, czwarta lekko 

zachodzącą na pierwszą itd. Poproś kogoś aby wybrał jedną z kart 
i żeby zapamiętał, w którym leży rzędzie. Karty w rzędach zsuń w pliki,

a plik, w którym leży wybrana karta umieść pomiędzy dwoma pozostałymi 

plikami. Następnie układaj karty  j.w.  i znów poproś o wskazanie

odpowiedniego rzędu. Następnie znów składasz karty w pliki

a wybrany wkładasz w środek.  I wreszcie po raz trzeci powtarza się kroki,

ale tym razem wskazujemy odpowiednią kartę. Będzie nią zawsze czwarta

karta we wskazanej kolumnie.


 


WYKONANIE:
Pokazujesz publiczności 2 karty z góry talii, potem chowasz je do 

środka. Następnie chwytasz talię od góry i od dołu i wykonujesz taki 

ruch, żeby wszystkie karty a wyjątkiem górnej i dolnej wypadły.

 Publiczności będzie się wydawać, że to są te 2 karty, które zapamiętali.

Cały trik polega na tym, aby odpowiednio ułożyć karty przed występem.

Powinno to wyglądać mniej więcej tak: od góry talii ÓSEMKA KARO,

 DZIEWIĄTKA KIER, ÓSEMKA KIER, RESZTA TALII, 

DZIEWIĄTKA KARO

Publiczność widzi bardo podobne karty do tych, które widziała na 

początku. UWAGA!!! Nie należy wykonywać tej sztuczki 

wielokrotnie, ponieważ może się zdarzyć, że na sali znajdzie się ktoś 

bystry i odgadnie nasz sekret :)



 



 



2.    
ZNIKANIE
PRZEDMIOTU

Do wykonania
tej sztuczki będziesz potrzebował: chusteczkę, mały przedmiot (np. kostkę) i
gumkę. Ukrywając jedną rękę - na jej środkowym i wskazującym palcu napinaszgumkę.
Drugą ręką wyciągasz z kieszeni chusteczkę, którą rozkładasz na ręce z gumką. Na
środku chusteczki kładziesz kostkę. Wykonując szybki ruch, palcami od spodu
napinasz gumkę na kostkę przez materiał. Gdy teraz chwycisz za róg chusteczki
drugą ręką i strzepniesz ją, to kostka przytrzymana gumką pozostanie w
chusteczce. Dla widza - kostka zniknęła.

Chusteczka powinna być dostatecznie duża, a sztuczka wykonana szybko.


 


 


 



3.    
GENIALNY
MATEMATYK
Poproś widza
o napisanie na kartce liczby pięciocyfrowej. Następny widz

niech dopisze pod nią swoją liczbę pięciocyfrową. Trzecią liczbę wpiszesz sam,

czwartą widz, a piątą ty. Następnie poproś widza, aby dodał te liczby - ty

możesz podać wynik natychmiast. Wystarczy, że na 3 i 5 miejscu wpiszesz

taką liczbę, która zsumowana ze stojącą wyżej będzie w każdej kolumnie

dawała 9. Suma jest łatwa do odgadnięcia, ponieważ zawsze będzie to

pierwsza liczba od której odjęto 2 i na początku dopisano 2.

Liczb do sumowania może być dużo więcej - regułę już znasz.


+ 4 8
3 7 5


+ 2 6
1 3 7


+ 7 3
8 6 2


+ 5 9
3 2 0


+ 4 0
6 7 9



========


2
4 8 3 7 3

 



4.    
ZGADYWANIE DATY
URODZENIA
Poproś kolegę
aby pomyślał liczbę oznaczającą miesiąc jego urodzenia, pomnożył ją przez 2 i
dodał 5. Tę ostatnią sumę ma jeszcze pomnożyć przez 50, a do wyniku dodać swój
wiek liczony w latach. Poproś kolegę o podanie ostatniej liczby i w pamięci
odejmij od niej 250. Dwie ostatnie cyfry otrzymanej liczby dadzą wiek kolegi, a
dwie pierwsze jego miesiąc urodzenia (jeśli otrzymana liczba jest trzycyfrowa,
to pierwsza cyfra oznacza miesiąc).



 


 



5.    
PRZECHODZENIE
PRZEZ POCZTÓWKĘ
Załóż się z
kolegą, że przejdziesz przez pocztówkę - wygrasz zakład.

Pocztówkę należy złożyć w pół, równolegle do dłuższej krawędzi. Ostrymi
nożyczkami natnij

powstały grzbiet co 1/2 cm, tak aby powstał grzebień. Następnie odwróć pocztówkę
o 180

stopni i natnij ją z drugiej strony, tnąc pomiędzy wcześniejszymi nacięciami.


Teraz musisz
równo przeciąć grzbiet pocztówki od drugiego zęba do przedostatniego.


W ten sposób
powstanie długa, zamknięta, zygzakowata taśma, przez środek której można się
przecisnąć lub przełożyć ją przez głowę i zsunąć w dół.


 


 



6.    
MAGICZNA SIÓDEMKA
Zaproponuj
koledze aby wybrał sobie dowolną cyfrę w przedziale od 1 do 9.

Następnie poproś, aby pomnożył ją przez 2, dodał do wyniku 14, podzielił przez 2
i odjął początkową liczbę. Ty znasz wynik z góry. Bez względu na to od jakiej
cyfry zacznie się liczenie - wynik zawsze wyniesie 7.  (Jeżeli chcesz aby wynik
zawsze wynosił np. 9, to zamiast w zadaniu dodawać liczbę 14 musisz dodać liczbę
dwa razy większą od wyniku czyli 2 * 9 = 18).



 


 



7.    
TELEPATIA
Podaj koledze
kartkę papieru i poproś aby przerwał ją na trzy równe części.

Następnie odbierz od niego kartki dla sprawdzenia czy są równe i poproś go, aby
na tych kartkach napisał na przykład dwa kółka i jeden krzyżyk. Przy podawaniu
kartek uważaj, aby krzyżyk postawił na środkowym kawałku kartki, który ma po obu
stronach oberwane krawędzie. Kartki składa się teraz i wrzuca do pudełka, a Ty
możesz pozwolić na zawiązanie sobie oczu. Pomimo tego i tak odnajdziesz kartkę z
krzyżykiem, bo wystarczy, że przez dotyk odnajdziesz kartkę, której obie
krawędzie nie są gładkie.



 



 



 



8.    
MAGICZNE ASY





Cztery osoby podają liczby między 10 a 20, a ty odliczasz karty według podanych


liczb i za każdym razem wykładasz asa. Magia ? Dla widzów - tak, ale nie dla
Ciebie.

Wcześniej musisz przygotować sobie talię kart w ten sposób, że włożysz do niej
asy

na miejsca: 10, 11, 12 i 13 od góry talii. Następnie prosisz widzów o podanie
dowolnych

liczb pomiędzy 10 a 20. Niech to będzie na przykład liczba 14. Odlicz więc 14
kart na

stół, obliczając w pamięci sumę cyfr tej liczby (w tym przypadku 5). Ten sam
plik 14

kart odlicz jeszcze raz, odkładając 5 kartę na bok i cały odliczony do końca
plik połóż

na pozostałe karty. Tę samą operację powtórz z pozostałymi trzema liczbami.

Jeżeli wszystko wykonasz dokładnie to odłożone karty okażą się asami.  



 



 



 



 



 



 



 



 



 



9.    
ORZEŁ CZY RESZKA?




Do wykonania tego triku zaopatrz się w dziewięć jednakowych monet, najlepiej tej
samej wartości (mogą być pożyczone od widza) oraz w małe pudełeczko, którym
będziesz mógł zakryć dowolną menetę (ja użyłem w tym celu nakładkę z "Dynamic
Coins" jednak może być to zwykłe pudełko od zapałek). Rozłóż sześć monet na
stole , a następnie zaproś jednego z widzów do udziału w tej sztuczce. Powiedz
widzowi, żeby odwrócił dowolne dwie monety jednocześnie. Wcześniej odwróć się
jednak plecami w stronę widza, byś nie mógł obserwować ile razy widz odwraca
monety. Czynność tę można powtarzać dowolną ilość razy. Może się zdarzyć, że
niektóre monety zostaną odwrócone kilka razy, a inne z kolei w ogóle nie zostaną
odwrócone. Kiedy widz skończy, poproś go, żeby dowolną monetę przykrył
pudełeczkiem. W ten sposób nie będzie wiadomo, co kryje się pod nim: orzeł czy
reszka. Odwracasz się, wyciągasz z kieszeni jeszcze jedną monetę i zbliżasz ją
do pudełka. Mówisz "...odczuwam pozytywne wibracje..." czy coś w tym stylu, a
następnie kładziesz monetę na pudełku. Okaże się, że obydwie monety będą
zwrócone w tę samą stronę. Trik ten możesz powtórzyć kilka razy. Na zakończenie
utrudniasz sobie zadanie - dokładasz jedną monetę. Teraz będziesz czarował z
siedmioma monetami. Widz odwraca dowolną ilość razy po dwie monety jednocześnie,
a następnie zakrywa monetę Ty jednak bezbłędnie odgadujesz, czy pod wieczkiem
kryje się orzeł, czy też reszka. Jak to wykonać? Nic trudnego. wystarczy, że
zanim widz zacznie mieszać monety, ty policzysz ile reszek, a ile orłów znajduje
się na stole. Żeby nic się nie myliło, omówię przykład na "reszkach".
Zapamiętujesz, czy liczba reszek jest parzysta, czy nieparzysta. Po "manewrach"
widza odwracasz się w stronę stołu i ponownie zliczasz reszki, czy ich liczba
jest parzysta, czy też nieparzysta. Jeśli będzie taka sama (tzn. przed i po
liczba będzie np. parzysta), znaczy to, że pod pudełkiem kryje się orzeł. W
przeciwnym wypadku będzie to reszka (z ang: "same head, different tail").
Zwiększenie liczby monet czyni trik na pozór "trudniejszym" w wykonaniu, lecz w
rzeczywistości nie ma różnicy. System pozostaje ten sam.


 



 



 



 



 



10.   
OSTATNI AS




Ten prosty trik możesz wykonać, jeśli zaopatrzysz się w zwykłą talię kart.
Rozsypujesz karty na stole, a następnie szukasz czterech asów. Kładziesz je obok
reszty kart. Wszyscy widzą cztery asy. Następnie jedną ręką mieszasz karty w ten
sposób, by asy nie były widoczne. Prosisz widza, by ten odszukał wszystkie asy.
Mimo usilnych prób, widzowi udaje się tylko odnaleźć trzy asy. Czwarty as
zniknął ze stołu, a pojawił się w twojej kieszeni. Jak to zrobić? Przed
prezentacją triku należy odszukać asa karo, wyjąć go z talii i schować w
kieszeni spodni lub marynarki. Wykonując trik musisz odnaleźć trzy pozostałe asy
i położyć je na stole. Jako "czwarty as" posłuży ci trójka karo, którą trzeba
położyć w ten sposób, by pozostałymi asami zakryć symbole tej karty i widoczny
był tylko duży, czerwony znak karo na środku karty. Trzeba to uczynić
umiejętnie, by nikt z uczestników zabawy nie zorientował się. Gdy już to
wykonasz, zwróć uwagę widzów na "cztery asy" leżące na stole. Zamieszaj karty, a
następnie poproś kogoś, by odszukał wszystkie asy. Już w tej chwili możesz
uśmiechać się pod nosem obserwując wysiłek, z jakim widz poszukuje ostatniego
asa...


 



 



 



 



 



 



 



11.       
MAGICZNE ZAPAŁKI




Ten prosty w wykonaniu trik możecie wykonać w każdej sytuacji. Do jego wykonania
potrzebne ci są dwie zapałki. Zaciśnij lewą rękę, następnie włóż w środek
zapałkę główką skierowaną do góry. To samo uczyń z prawą ręką, zaciśnij ją w
pięść i poproś jednego z widzów, by włożył drugą zapałkę, tym razem główką
skierowaną w dół. Zwróć uwagę widzów na fakt, że zapałki skierowane są w
przeciwnych kierunkach. Poproś widza, by wepchnął całe zapałki do środka
zaciśniętych pięści, a następnie powiedz, że sprawisz, by obydwie zapałki były
skierowane w tę samą stronę, i to bez otwierania dłoni. Uderz lekko pięściami o
siebie trzy razy. Odwróć dłonie w kierunku widzów i powoli je otwórz. Widzowie
zobaczą, że zapałki skierowane są teraz w tę samą stronę. Jak to zrobić? To jest
jeden z najprostszych trików, ponieważ działa on automatycznie. Wystarczy
wykonać go dokładnie wg. opisu. Widz odkryje tajemnicę tego triku, jeśli
przemyśli wszystko powoli. Dlatego nie można pozwolić publiczności na zbyt
długie zastanawianie się, najlepiej więc pokazać od razu kolejny trik z
zapałkami, lub inny. Jeśli jednak znajdzie się bardziej spostrzegawczy widz na
sali i odkryje tajemnicę tego triku, potraktuj tę sztuczkę jako żart.


 



 



 



 



 



 



12.       
STOJĄCA ZAPAŁKA




Efekt: Iluzjonista wyjmuje z kieszeni pudełko zapałek i prosi jednego z widzów o
wybranie dwóch dowolnych. Potem jedną z nich bierze dla siebie, a drugą zostawia
dla widza. Następnie poleca mu robić dokładnie to samo co on. Wykonawca bierze
zapałkę i pociera palcem wskazującym oraz kciukiem jej główkę. Widz cały czas
robi to samo. Następnie iluzjonista stawia swoją zapałkę pionowo na stole, a
ona, o dziwo, stoi w tej pozycji !!! Widz także próbuje w ten sposób postawić
swoją zapałkę na stole, niestety bez rezultatów .Na zakończenie wykonawca bierze
także zapałkę widza. "Magnetyzuje" ją tak jak poprzednio... i stawia ją pionowo
na stole !!! Sekret: Cały trik polega na tym, że podczas pocierania główki
zapałki tak naprawdę po prostu ją zwilżamy (wcześniej delikatnie "ślinimy"
kciuk). Potem już po prostu stawiamy zapałkę pionowo na stole, główką w dół, na
obrusie, a zapałka się do niego przykleja. No i cudowna zapałka stoi pionowo na
stole. Ale uwaga !!! Zapałka MUSI stać na obrusie !!!



 


 



 



 



 



 



 



 



 



13.       
ZACZAROWANE JAJKO


 



Schowaj ugotowane na twardo jajko do kieszeni. Wyciągnij

surowe jajko z kapelusza i poproś widzów, aby spróbowali

postawić je na stole. Na pewno im się to nie uda.

Włóż z powrotem jajko do kapelusza. Niepostrzeżenie włóż

do kapelusza również ugotowane jajko. Wypowiadając zaklęcie

wyciągnij je i mocno postaw na stole.


 


 


 



14.   
GDZIE JEST MONETA



 



Wsyp monety do kapelusza. Poproś widza o wyciągnięcie 

jednej z nich. Teraz odwróć się tyłem, żeby nie widzieć, która

moneta została wyjęta. Poproś, by mocno zacisnął pięść, w 

której trzyma monetę. Przez kilka chwil wypowiadaj magiczne 

zaklęcia, po czym poproś widza o wrzucenie monety do kapelusza.

Z łatwością ją odnajdziesz, gdyż jest cieplejsza od pozostałych


 


 


 


 



15.       
MAGIA KOLORÓW



 



Pokrojone liście czerownej kapusty zalej wrzącą wodą. Po 

ostygnięciu przelej płyn do szklanki. Trzy pozozsałe szklanki 

napełnij do połowy wodą. Do jednej dodaj ocet, do drugiej sodę, 

a w trzeciej pozostaw czysta wodę. Po kolei dolewaj do szklanek 

fiololetowy płyn z kapusty. Szklanka z octem zabarwi sie na 

czerwono, woda z sodą na zielono, szklanka z samą wodą będzie

 fioletowa.


 


 


 



16.       
ZACZAROWANY BALON



 



Schowaj jeden balon do drugiego. Nadmuchaj wewnętrzny balon i 

okręć go nitką. Trochę mocniej nadmuchaj zewnętrzny balon i 

również zawiąż go nitką. Nakryj balony chustką i przekłuj 

delikatnie szpilką zewnętrzny balon. Widzowie usłyszą huk. 

Sprawnym ruchem zdejmij chustkę. Zaskoczona publiczność 

zobaczy, że balon jest nienaruszony!


 


 


 



17.   
POŁKNIJ KAMIEŃ


BIERZEMY
KAMIEŃ (LUB INNY MAŁY PRZEDMIOT). WKŁADAMY GO Z TYŁU SZYI, A WYJMUJEMY PRZEZ
JAMĘ USTNĄ.


JAK ZROBIĆ:
BIERZEMY KAMIEŃ W PRAWĄ RĘKĘ, A GDY "WKŁADAMY" KAMIEŃ W SZYJĘ, ROBIMY TO DWOMA
RĘKOMA. WTEDY MUSISZ NIESPOSTRZEŻENIE WSUNĄĆ KAMIEŃ W LEWY ŁOKIEĆ. POKAZUJEMY
WIDZOM, ŻE MAMY PUSTE RĘCE I PRZYKŁADAMY LEWĄ RĘKĘ DO UST, TAK JAK BYŚMY CHCIELI
COŚ WYCIĄGNĄĆ. Z DUŻYM ZAMACHEM ODSUWAMY RĘKĘ OD UST, TAK ABY KAMIEŃ WYLECIAŁ Z
ŁOKCIA DO GÓRY. WIDZOWIE NIE POWINNI SPOSTRZEC, ŻE KAMIEŃ WYLECIAŁ Z ŁOKCIA.


 


 


 



18.       
  3 KARTY


MAGIK
ROZSYPUJE KARTY KOSZULKAMI DO GÓRY. WYBIERA SOBIE JEDNĄ KARTE NIE POKAZUJĄC JEJ
WIDZOWI. TERAZ MÓWI WIDZOWI ABY WYBIERAŁ Z TALI KARTY NIE PATRZĄC NA NIE PODAWAŁ
MAGIKOWI. MAGIK PRZED WYJĘCIEM PRZEZ WIDZA KARTY MÓWI CO TO MA BYĆ ZA KARTA.
WIDZ PODAJE TAK 3 KARTY A NA KONIEC MAGIK POKAZUJE JE WIDZOWI I SIĘ OKAZUJE, ŻE
SĄ TO TAKI KARTY O JAKIE PROSIŁ MAGIK.


JAK ZROBIĆ:
ROZSYPUJEMY KART I BIERZEMY JEDNĄ, KĄTEM OKA PATRZYMY NA NIĄ I WIDZIMY NP.5 PIK.
MÓWIMY WIDZOWI ABY WYBRAŁ NAM 5 PIK NIE PATRZĄ NA TĄ KARTĘ. ZNOWY PATRZYMY KĄTEM
OKA ITD AŻ W RĘCE BĘDZIEMY MIELI 4 KARTY (ŁĄCZNIE Z WYBRANĄ PRZEZ SIEBIE NA
POCZĄTKU. WYJMUJEMY WYBRANĄ PRZEZ WIDZA OSTATNIĄ KARTĘ MÓWIĄC ŻE JEST TO TA
KTÓRĄ WYBRAŁEŚ SOBIE SAM. POKAZUJESZ POZOSTAŁE KARTY WIDZOWI. OKAZUJE SIĘ ŻE SĄ
TO KARTY KTÓRE POWIEDZIAŁ WIDZOWI MAG PRZY WYBIERANIU.


 


 


 


 


 



19.   
 ZACZAROWANE
PUDEŁKO


Z PUDEŁKA,
KTÓRE PRZED CHWILĄ ZADEMONSTROWALIŚMY JAKO PEŁNE ZAPAŁEK, WYCIĄGAMY JEDWABNĄ
CHUSTECZKĘ. GDY CHUSTECZKĘ SCHOWAMY DO ŚRODKA, PUDEŁKO ZNÓW ZAMIENI SIĘ W PUEŁKO
ZAPAŁEK!


JAK ZROBIĆ:
PUDEŁKO NA ZAPAŁKI DZIELIMY W POZIOMIE NA DWIE CZĘŚCI. ODCINAMY DNO OD PUDEŁKA I
PRZYKLEJAMY JE W ŚRODKU PUDEEŁKA TAK ABY MIAŁO ONO KIESZEŃ Z DWÓCH STRON. W
JEDNEJ KIESZENI UMIESZCZAMY ZAPAŁKI A W DRÓGIEJ CHUSTECZKĘ. PODCZAS POKAZU TYLKO
ODWRACAMY POTAJEMNIE PUDEŁKO.



 



 



 



 



 



20.                      
Z TALERZA NA STÓŁ


 


STOSIK MONET,
NAJLEPIEJ WIĘKSZYCH I CĘŻSZYCH OD (5 DO 15 SZTUK) USTAWIONY JEST NA TALERZU.
ZADANIE POLEGA NA PRZESTAWIENIU TYCH MONET W TAKIM SAMYM PORZĄDKU, NA STÓŁ, ALE 
ZA JEDNYM ZAMACHEM.


WYKONANIE:
ABY TEGO DOKONAĆ, PODNIEŚ TALERZ NA WYSOKOŚĆ 30 CM NAD STOŁEM, PREDKO OPUŚĆ
TALERZ DO (20 CM), PO CZYM POCIĄGNIJ GO KU SOBIE. MONETY WOBEC BRAKU PODSTAWY.
SPADAJĄ NA STÓŁ, ZACHOWUJĄC SWOJĄ POZYCJĘ. NIEWTAJEMNICZENIY CZYNIĄ RÓŻNE INNE
POCZYNANIA. SZTUCZKĘ NALEŻY PRZEĆWICZYĆ.


 


 


 



21.                      
PŁYWAJĄCA
SZPILKA.


 


JAK SPRAWIĆ
ABY SZPILKA UNOSIŁA SIĘ AN POWIERZCHNI WODY? SPRÓBUJ NAJPIERW SAM TEGO DOKONAĆ,
NIE CZYTAJĄC OPISU TEJ SZTUCZKI. ZOBACZMY CZY CI SIĘ UDA.


NIE UCZYNISZ
TEGO KŁADĄC  RĘKĄ SZPILKĘ NA WODZIE. NALEŻY TU UCIEC SIĘ DO PEWNEGO SPOSOBU.


SZPILKĘ
NALEŻY POŁOŻYĆ NA KAWAŁKU CIENKIEJ BIBUŁKI NP OD PAIEROSA, LUB POCZWÓRNIE
ZŁOŻONEGO PAPIERU TOALETOWEGO, CZY CHUSTECZKI (CHODZI O TO ABY BYŁ TO MATERIAŁ
KTÓRY ŁATWO NASIĄKA WODĄ). BIBUŁKA PO NAMOKNIĘCIU OPADA NA DNO, NATOMIAST
ZAPAŁKA UNOSI SIĘ NA POWIERZCHNI. EFEKT JEST JESZCZE LEPSZY JĘŚLI PRZETARTO JĄ
WCZEŚNIEJ LEKKO JAKIMKOLWIEK TŁUSZCZEM.


 


 


 



22.                      
„ZYGMUNT” W
KAŻDYM DOMU.


 


WEŹ
JAKĄKOLWIEK DUŻĄ METALOWĄ ŁYŻKĘ (BYLE NIE ALUMINIOWĄ), ORAZ NITKĘ KTÓRĄ
PRZEWIĄŻESZ RĄCZKĘ ŁYŻKI. DWA WOLNE KOŃCE SZNURKA PRZYCIŚNIJ DO DZIUREK USZU
PALCAMI. WTEDY UDERZ LEKKO ŁYŻKĄ O KANT STOŁU. USŁYSZYSZ DŁUGO TRWAJĄCY I
GŁĘBOKI DŹWIĘK JAK GDYBY DŹWIĘK DZWONU.


OKAZUJE SI.Ę
ŻE ZWYKŁY SZNUREK DOSKONALE PRZENOSI DRGANIA ŁYŻKI. MOŻNA JE WYKORZYSTYWAĆ NA
RÓŻNE INNE SPOSOBY ZALEŻNIE OD NASZEJ WŁASNEJ INWENCJI.


 


 



23.                      
TAŃCZĄCE PIONOWO
JAJKO.


 


POŁÓŻ JAJKO
UGOTOWANE NA TWARDO POŚRODKU ODWRÓCONEJ DOBRZE WYPOLEROWANEJ METALOWEJ TACKI I
WPRAW I WPRAW JĄ W CORAZ SZYBSZY RUCH OKRĘŻNY W PŁASZCZYŹNIE POZIOMEJ. JAJKO,
PORUSZONE RUCHEM TACKI ZACZNIE SĘ KRĘCIĆ, POCZĄTKOWO BEZWŁADNIE, A WKRÓTCE GDY
TACKA OSIĄGNIE ODPOWIEDNIĄ PRĘDKOŚĆ ZACZNIE WIROWAĆ NIBY DZIECINNY BĄK KRĘCOĄC
SIĘ DOOKOŁA SWOJEJ PIONOWEJ OSI.


NIE KAŻDE
JAJKO BEDZIE SIĘ OBRACAĆ W TEN SPOSÓB. DO NASZEGO EKSPERYMENTU GOTUJEMY JAJKO W
POZYCJI PIONOWEJ. TO WYSTARCZY ABY OTRZYMAĆ OPISANY EFEKT. 


 


 


 



24.                      
  9 KART



Autorem tej sztuczki jest Dawid Coperffield, jednak nie jest to jeden z jego
wielkich trików,

tylko prosta karciana sztuczka. Wybierasz osobę i każesz jej wybrać z talii 9
kart. Bierzesz je

i możesz dla zmyłki przetasować. Później pokazujesz osobie jakąś z tych kart
(sam jej nie widzisz). Wsadzasz ją z powrotem, niby przypadkowo, koniecznie jako
drugą od góry. Pytasz

osobę o imię i literując je kładziesz na stół po jednej karcie na literę (jedna
na drugą)

Resztę kart kładziesz w takiej kolejności jak są na wierzch tamtych. Teraz
musisz wykonać

podobną czynność, jednak koniecznie musisz przerzucić 5 kart, np. mówisz: -A
teraz moje imię: Marek! (BTW: Dawid też ma 5 liter) I rzucasz 5 kart. Resztę jak
zwykle kładziesz na wierzch. Póżniej, w czasie gdy ty znowu kładziesz karty
jedna na drugą wybrana przez ciebie osoba musi Cię zatrzymać mówiąc stop. Jak to
zrobi, ty przestajesz przekładać karty i resztę kładziesz ponownie na wierzch.
Sztuczka wyjdzie, pod warunkiem, że zanim osoba powie stop, na stole będą już co
najmniej dwie karty. Na zakończenie kładziesz na jedną kupkę 3 karty, na drugą
dwie, na trzecią jedną i pokazujesz kolejną kartę. Powinna to być ta właściwa.


 

25.                      
JAK Z OBSERWATORA
ZROBIĆ JASNOWIDZA?
Mówimy
jednemu z obserwatorów, że zrobimy z niego jasnowidza zmuszając go do tego, że z
talii rozłożonej na stole, oczywiście grzbietami do góry, wyciągnie nam takie
karty o jakie go poprosimy. Mówimy np.: "Daj króla kier", "Daj Damę kier", "Daj
Asa pik". "Teraz ja sobie biorę 9 pik". Po zakończeniu wykładamy karty i okazuje
się, że mamy króla kier, damę kier, asa pik i 9 pik

Wykonanie:

Mówimy jasnowidzowi by dał nam kartę, którą podglądnęliśmy, w naszym przypadku
król kier. Oczywiście podający nie ma prawa widzieć jaką kartę podaje...Załóżmy,
że dostaliśmy kartę dama kier. Więc mówimy daj mi damę kier. itd. Na koniec
bierzemy kartę, którą podglądnęliśmy mówiąc oczywiście, że bierzemy kartę
otrzymaną przed chwilą od jasnowidza. Efekt murowany. P.S. Dobrze jest nie mówić
na początku ile kart będziemy brać bo może się zdarzyć, że nasz jasnowidz jako
np. 2 kartę weźmie przypadkowo naszą kartę. Wtedy kończymy numer i efekt jest
piorunujący, gdyż wszystko dzieje się bez naszego udziału. Rzadko się to zdarza
ale....



 


 


 


 


 



26.
ZACZAROWANE
KOLORY




Wykonawca rozkłada na stole komplet 12 "mazaków". Następnie prosi jednego z
widzów o zawiązanie mu oczu. Potem iluzjonista prosi o podanie mu dowolnego
flamastra. Chowa go na moment za plecy, po czym oddaje go widzowi .

Teraz prosi widza, aby schował wszystkie mazaki do kieszeni, a następnie
odwiązał mu oczy. Iluzjonista mówi, aby jego pomocnik stanął naprzeciw niego, i
podał mu swoją dłoń.

Wykonawca trzyma ją przez moment i bezbłędnie podaje kolor flamastra, który
wybrał widz.

Sekret jest tak prosty, że aż niewiarygodny.

Otóż kiedy chowamy mazak za plecami, to szybko go otwieramy, i robimy kreseczkę
na kciuku.

Kiedy widz podaje nam swoją dłoń po prostu podglądamy kolor kreski na kciuku.


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 



27.                      
CZTERY DAMY


    
Wykonawca tasuje dokładnie karty, następnie przegląda je po kolei szukając dwóch
uroczych pań - damę kier i pik. Wyjmuje je z talii i kładzie na stole. Prosi
widza, by wybrał jedną z tych kart. Karty daje widzowi do rąk i mówi, że
wszystkie czynności (wg poleceń iluzjonisty) będzie wykonywał sam widz. Ten
wykłada z wierzchu talii po jednej karcie na stół (awersem do dołu). W dowolnej
chwili przestaje wykładać karty, na utworzony przed chwilą pakiet kładzie
"swoją" damę (awersem do góry), a resztę kart kładzie na damie. Bierze z
powrotem karty do rąk i ponownie wykłada po jednej karcie z wierzchu na stół.
Znów przerywa w dowolnym momencie i na pakiet kart znajdujący się na stole
kładzie drugą damę (również awersem do góry). Tak jak poprzednio, resztą kart
przykrywa damę. 


Następnie
całą talię kart rozsuwa wzdłuż stołu (koszulkami do góry). Wśród kart powinny
być widoczne dwie wybrane wcześniej damy. Iluzjonista opowiada o tym, że panie
często lubią spotkać się i poplotkować. Jednak te dwie widoczne na stole damy
nie bardzo się lubią . Dlatego spotykają się z innymi paniami i obgadują siebie
nawzajem, a że nie lubią rozmawiać przez telefon, dlatego spotykają się ze sobą
twarzą w twarz. Po tych słowach iluzjonista wysuwa z talii obydwie damy oraz
karty znajdujące się bezpośrednio nad nimi. Po odwróceniu dwóch niewidocznych
kart okazuje się, że dama kier plotkowała z damą karo, a dama pik z damą trefl.


Sekret triku:


Do wykonania
tego triku potrzebna jest zwykła talia kart. Karty tasuje się, następnie szuka
wśród nich dwóch dam. Jednak przy tej czynności należy odnaleźć również dwie
pozostałe damy i umieścić je po jednej na wierzchu i spodzie talii. Można to
wykonać zaraz po tasowaniu, lecz najpierw trzeba ułożyć odpowiednio karty, a
dopiero później wyjąć z talii damy (trzeba zrobić to umiejętnie). To jest
praktycznie cały sekret triku. Załóżmy, że na spodzie talii znajduje się dama
trefl. Pytamy widza, którą damę wybiera - czerwoną czy czarną. Jego wybór nie ma
praktycznie żadnego znaczenia


Dajemy mu
talię kart i mówimy, by wykładał po jednej karcie na stół. Gdy wyłoży na stół 5
- 8 kart mówimy, że w dowolnej chwili może przestać wykładanie. Następnie na
pakiet kart należy umieścić damę pik. Jeśli widz wybrał właśnie tę damę, to
mówimy, by położył swoją kartę na pakiet. Jeśli wybrał kartę czerwoną,
sugerujemy mu, by na pakiet kart położył kartę iluzjonisty. Pozostałe karty
kładzie na damie pik. Zauważ, że w ten sposób dama pik spotkała się twarzą w
twarz z damą trefl. Widz ponownie wykłada po jednej karcie (jak poprzednio). Na
pakiet kart kładzie pozostałą damę kier i przykrywa ją resztą kart. Po
rozsunięciu talii na stole i wyjęciu widocznych dam oraz kart nad nimi możecie z
tryumfem odwrócić karty i przerwać paniom pogaduszki.


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 



28.                      
GUMKA


Iluzjonista
zakłada gumową opaskę na palec wskazujący i środkowy, po czym zgina wszystkie
palce. Kiedy je wyprostuje, gumka w czarodziejski sposób przeskakuje na palce
mały i serdeczny.



                   


 


 


WYKONANIE


1. Załóż
gumową opaskę na palec wskazujący i środkowy lewej ręki, tuż u nasady. Grzbiet
ręki zwrócony ku publiczności, a jej wnętrze ku wykonawcy.


 


2. Zegnij
palce lewej ręki. W tym samym czasie palcem wskazującym prawej ręki
niepostrzeżenie pociągnij gumkę w dół tak, żeby końce wszystkich czterech palców
znalazły się pod opaską.


 


3. Od twojej
strony wygląda to tak, jak pokazano na rysunkach.


 


4. Teraz
wyprostuj palce, a gumka automatycznie przeskoczy na następne palce - mały i
serdeczny.


Sztukę tę
można wykonać jedną ręką, wymaga to jednak dużej zręczności i opanowania ruchów
dłoni. Aby tego dokonać, zacznij od założenia opaski na palce mały i serdeczny.
Wsuń kciuk pod opaskę i odciągnij ją od palców. Teraz zamknij dłoń pozwalając,
by końce pozostałych palców znalazły się pod opaską. Wyciągnij z opaski kciuk i
otwórz dłoń, powodując przeskok gumki.


 



29.                      
MAGIK


Do wykonania
triku potrzebne są dwie talie kart. Jedna dla ciebie, jedna dla osoby biorącej
udział w pokazie. Obydwie talie tasuje się (robi to widz) a następnie wybiera
talię dla siebie. Z talii wybiera jedną dowolną katrę, zapamiętuje ją i kładzie
na wierzch talii. Talię przekłada kilkakrotnie.


Następnie
widz zamienia się taliami kart z iluzjonistą i wyjmuje z niej wybraną kartę.
Iluzjonista rozkłada drugą talię i bez problemu znajduje w niej wybraną przez
widza kartę.


Sekret polega
na tym, że kiedy widz tasuje karty, ty musisz podejrzeć kartę na spodzie jego
talii (tzw. karta-klucz). Nie jest to zbyt łatwe, jeśli uczestnik zabawy ma
wprawę w tasowaniu, jednak zawsze możesz poprosić go, by przełożył talię i wtedy
podpatrzeć kartę. Jak to nie pomoże, to weź tę talię do rąk i pod pretekstem
zabawy ( jakiś wachlarz z kart, szprudel, itp.) zrób to, co do ciebie należy.
Dalej trik wykona widz. Wybiera kartę z talii, kładzie ją na wierzch, przekłada
ile razy chce i dalej jak w opisie. Ty tylko instruujesz go co ma robić i
czekasz na wielki finał. Kiedy zamienicie się taliami, twoim zadaniem jest
przejrzeć karty i znaleźć w talii kartę którą wcześniej podejrzałeś. Zauważ, że
kiedy talia jest przekładana, kolejność kart jest cały czas zachowana. Pod
kartą-kluczem znajduje się karta wybrana przez widza. Teraz możesz już tylko
czekać na oklaski.


Ten trik
możesz wykonać także przy użyciu jednej talii, jednak wykonanie tego triku z
dwoma taliami podwaja efekt sztuki.


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 



30.                      
MAGICZNY
WORECZEK.


Wykonawca
bierze niewielki woreczek uszyty z czarnej tkaniny i wywraca go na drugą stronę
pokazując, że w środku nic nie ma. Następnie znów pokazuje go od zewnątrz.
Trzyma worek w lewej ręce, a prawą robi wymach, uprzednio pokazawszy, że w ręce
też nic nie ma. Zaciska pięść, jakby coś schwytał w powietrzu i z daleka
"wrzuca" do woreczka. Wkłada rękę do woreczka i wyjmuje z niego jajko. Pokazuje
je, następnie wkłada z powrotem i natychmiast pokazuje, że woreczek jest pusty,
znów wywracając go na lewą stronę. Wykonawca trzyma wywrócony worek w lewej
ręce, a prawą znów robi wymach w powietrzu i pokazuje że znów "złapał" jajko,
które wszyscy widzą w jego dłoni. Kładzie jajko do woreczka, który znów mimo to
jest pusty. Aby wszystkich o tym przekonać, wykonawca rzuca woreczek na podłogę
i nadeptuje go. Potem podnosi woreczek i spokojnie wyjmuje z niego jajko.


Następnie
wykonawca bierze szklankę, rozbija jajko i wlewa do szklanki. Znów macha ręką i
znów ukazuje się w niej jajko, które wkłada do woreczka. Można tak robić wiele
razy. Na zakończenie wykonawca znów kładzie jajko do woreczka, który natychmiast
zwija  i wyrzuca za kulisy.


Rekwizyty:

-specjalny woreczek,

-drewniane jajko,

-świeże jajko kurze.


Sekret:


Sekret sztuki
polega na specjalnej konstrukcji woreczka, która pozwala na chowanie do środka
jajka w sposób niezauważalny i na umiejętności manipulacji jajkiem. Woreczek
szyje się z czarnej satyny w następujący sposób: Wycina się pas długości 85 i
szerokości 25cm. Pas składa się jak na rys


 


 



Odwija się
odcinek dł. 30cm (1-1 i 2-2), po czym z drugiej strony tak samo odwija się 30cm
(2-2 i 3-3), a pozostały kawałek zawija się do środka. Potem według linii robi
się szew z dwóch stron: 1-2 i 1-2. Powstaje woreczek z ukrytym przedziałem 3-3 i
4-4.


Wykonawca
pokazuje, że woreczek jest pusty, a w lewej ręce nieznacznie palmuje drewniane
jajko, które wyjął z lewej kieszeni, kiedy obracał się do publiczności. Po czym
ukradkiem wrzuca jajko do woreczka. Teraz może jeszcze raz pokazać, że woreczek
jest pusty, w tym celu wsuwa rękę do woreczka i wywraca go tak, aby jajko
wtoczyło się do ukrytego przedziału E, w kąt 3. C - to woreczek w normalnym
położeniu bez jajka; D - moment, w którym jajko wytacza się z ukrytego
przedziału na brzeg 2-2, tam łatwo po nie sięgnąć; F - położenie jajka w
woreczku tuż przed wyjęciem albo zaraz po wrzuceniu; G i H - momenty, kiedy
woreczek jest przekręcony i jajko znajduje się w ukrytym przedziale. Można wtedy
pokazać, że woreczek jest pusty, szczególnie zwracając uwagę na dno; jajko,
które znajduje się w ukrytym przedziale, powinno się zamknąć w lewej dłoni,
wtedy woreczek można nawet bez obawy wywrócić na drugą stronę.


Po
wyjaśnieniu całej strony technicznej pokazu woreczka, należy wrócić do opisu
pokazu. Kiedy wykonawca wrzucił jajko do woreczka, prawą ręką naśladuje łapanie
jajka z powietrza, w rzeczywistości ręka jest pusta. Przed tą manipulacją
wykonawca nieznacznie wyjmuje prawą ręką jajko z woreczka w chwili, kiedy
pokazuje publiczności, że woreczek jest pusty.


Jajko też
pokazuje widzom. Poczym udaje, że wrzuca jajko do woreczka, naprawdę zaś palmuje
je i chowa do kieszeni, gdzie zamienia je na prawdziwe. To jajko też palmuje,
żeby w odpowiednim momencie wrzucić je do woreczka, natychmiast je z niego wyjąć
i rozbić. Następnie wykonawca ukradkiem wyjmuje z kieszeni i palmuje w ręce
drewniane jajko, które potem "chwyta" z powietrza i wkłada do woreczka.


Zostały tu
opisane niektóre momenty sztuki. Namawiam wszystkich do tego, aby samemu
wymyśleć własną metodę pokazu.


 


 


 


 



31.                      
MAGICZNY TRÓKĄT...


Zaproś widza
na scenę i daj mu zadanie do wykonania (najlepiej za pomocą kalkulatora). Mów:
"wybierz dowolną liczbę od 1 do 77 i pomnóż ją przez 3.

Dodaj do wyniku super magiczne 9. Wynik pomnóż znowu przez 3. Dodaj do wyniku
liczbę wybrana na początku.

PRZYKŁAD: 27*3=81

81+9=90

90*3=270

270+27=297

WIDZ MUSI WPISAĆ WYNIK DO TRÓJKĄTA. TY ZAKREŚLASZ DWIE OSTATNIE CYFRY I
ODGADUJESZ LICZBĘ WIDZA!


sekret:

TRIK JEST BARDZO PROSTY. ZAKREŚLANIE DWÓCH OSTATNICH CYFR TO TYLKO ZMYŁKA. TAK
NAPRAWDĘ WAŻNE SA TYLKO DWIE PIERWSZE CYFRY! OD NICH ODEJMUJESZ 2 I MASZ SZUKANĄ
LICZBĘ. W NASZYM PRZYKŁADZIE: 29-2=27!


 


 



32.                      
SKREŚLONA CYFRA


Jest to
bardzo prosty trik, chyba że nie umiesz jeszcze dodawać i odejmować (do
dwudziestu ;)


Bierzesz trzy
kartki pocztowe i przecinasz je na cztery części. Na każdej z nich zapisujesz
dowolne liczby trzy lub cztero-cyfrowe. Gdy to wykonasz, połóż je na stole tak,
żeby liczby nie były widoczne. Poproś trzech, czterech widzów, by skompletowali
dowolne pary z wyciętych kartek, a następnie zsumowali ze sobą obydwie liczby. W
tym celu mogą użyć kawałka papieru, lub kalkulatora. Następnie poproś ich, by z
otrzymanej liczby wykreślili jedną dowolną cyfrę (zero nie wchodzi w grę, każda
inna z wyjątkiem 0), pozostałe cyfry dodali do siebie i podali tobie wynik. 


Twoje zadanie
polega na odgadnięciu jakie cyfry skreślili widzowie.


Jak tego
dokonać?

Liczby, jakie wypisujesz na kartkach to np.:235, 109, 2341, 433, 181, 1360, 541,
406, 217, 631, 307, 1612. Zauważ, że suma wszystkich cyfr w każdej z tych liczb
daje 10 (np. 2+3+5=10; 2+3+4+1=10). To są przykładowe liczby.

Gdy widz wykona polecenia i poda ci ostateczną sumę cyfr, wystarczy, że
odejmiesz otrzymany rezultat od 11 (jeśli widz poda wynik większy bądź równy 11
- wtedy odejmujesz od dwudziestu). Otrzymany wynik to cyfra, którą skreślił
widz.



Przeanalizujmy to na przykładzie: 

217+406=623. Jeśli zostanie skreślona cyfra 2, to pozostaną 6 i 3. Ich suma
wynosi 9. Odejmując ją od 11 otrzymujesz 2 - skreśloną cyfrę.

Kolejny przykład: 

2341+631=2972. Widz skreślił 7. Pozostałe cyfry po zsumowaniu 2+9+2=13 - liczba
większa od 11, więc odejmujemy 20 - 13=7 - jest to również cyfra skreślona
wcześniej.


Zamiast mówić
każdemu z osobna jego skreśloną cyfrę, możesz w inny sposób zakończyć ten trik.
Poproś widza, by powoli zaczął liczyć od 1 do 9, a ty w odpowiednim momencie
głośno powiedz "STOP - to jest twoja skreślona cyfra".


 


 


 


 


 


 


 


 


 



33.                      
JAK TO MOŻLIWE?




 


 


 


 



34
MAGICZNE PIŁECZKI
 


niezbędne
rekwizyty


kilka
identycznych ponumerowanych piłeczek pingpongowych lub innych rekwizytów o takim
samym kształcie, krem lub talk


opis


iluzjonista
prosi widza o zawiązanie opaski na oczach, stojąc tyłem do publiczności trzyma
ręce za plecami  i prosi aby wsadzić mu do ręki obojętnie jaką piłeczkę oraz
zapamiętać jej numer. Po chwili pozwala na wrzucenie piłeczki z powrotem do
pojemnika i wymieszanie ich.  Po rozwiązaniu opaski bezbłędnie odgaduje jaka
piłkę trzymał w ręce


sekret


Przed
przystąpieniem do sztuczki należy nanieść nieznaczna ilość kremu na ręce. Lekko
tłusta piłka będzie wyróżniała się spośród innych .



35 BALON NIE DO
PRZEBICIA
 


potrzebne
rekwizyty


2 balony,
drut do szycia lub zwykły sztywny drut, przeźroczysta taśma klejąca


opis


Dajesz
jednemu z widzów zwykły balon do nadmuchania. Gdy balon jest już nadmuchany i
zawiązany aby nie uszło z niego powietrze bierzesz drut i przebijasz go- skutek-
balon natychmiast pęka. Teraz bierzesz kolejny balon i dajesz do kolejnemu
widzowi do nadmuchania. Po związaniu bierzesz po raz kolejny ten drut i
przebijasz balon na wylot przez obie ścianki- balon nie pęka !!


sekret


Zanim balon
zostanie nadmuchany na jego wewnętrznej stronie naklej dwa kawałki taśmy
klejącej o wymiarach ok 1cm x 1cm po przeciwnych ściankach balonu. teraz gdy
przebijesz balon w tych miejscach- on nie ma prawa pęknąć. Taśmę możesz
przykleić także na zewnętrznej stronie balonu tylko staraj się to zrobić w
momencie kiedy odbierzesz go od widza i będziesz chciał go przebić drutem.



36 SEKRETNA LICZBA

 


potrzebne
rekwizyty


kalkulator,
kartka papieru


opis


Do tego triku
zostaje zaproszony jeden  z widzów. Prosisz, aby wybrał sobie liczbę z
przedziału od  1 do 77, a następnie wykonał kilka operacji matematycznych,
poczym wykorzystując sprytny chwyt bezbłędnie odgadujesz liczbę wybrana na
początku.


sekret


po wybraniu
liczby od 1 do 77 widz mnoży ją przez 3 następnie do wyniku dodaje się 9 i
następnie znowu mnoży przez 3. Na sam koniec do otrzymanego wyniku niech widz
doda liczbę otrzymana na początku (np. 50*3=150,  150+9=159,  159*3=477,
 477+50=527)


Otrzymany wynik niech widz zapisze dużymi
literami na kartce. Wynik jest zapisany w pierwszych dwóch liczbach wystarczy od
nich odjąć liczbę 2 ( w naszym przypadku jest to 52-2=50
37
DWA KOLORY
 


potrzebne
rekwizyty


talia kart


opis


Iluzjonista
daje widzowi dwie kupki kart. Prosi aby wybrał on z jednej kupki dowolna kartę,
zapamiętał ją a następnie przełożył do kupki nr 2 poczym obie kupki dokładnie
przetasował. Kiedy już skończy magik bierze ową kupkę gdzie znajduje się wybrana
karta i bez problemu ją wskazuje.


sekret


przed
przystąpieniem do tej sztuczki należy karty podzielić na 2 kupki po dwa kolory w
każdej kupce np. piki i karo w jednej a trefle i kiery w drugiej. Kiedy widz
przełoży jedna z tych kart do drugiej kupki nie będzie ona pasowała do
pozostałych i tasowanie kupki w niczym nie pomoże . Magik łatwo rozpozna tę
kartę.



38 NIEWYCZUWALNY PULS
 


potrzebne
rekwizyty


chusteczka


opis


Magik prosi
jednego z widzów, aby złapał jego rękę i zbadał puls. Puls stopniowo słabnie, aż
prawie całkowicie zanika. Stwarza to wrażenie, że hipnotyzer potrafi sam
zatrzymać sobie krążenie.


sekret


Przed pokazem
iluzjonista wkłada sobie pod pachę zwiniętą chusteczkę zawiązaną na węzeł. gdy
magik przyciśnie mocno ramię do klatki piersiowej puls zacznie stopniowo zanikać
aż prawie całkowicie zanika



39 SIŁA WOLI
 


potrzebne
rekwizyty


talia kart


opis


Iluzjonista
daje jednemu z widzów talie kart do potasowania. prosi, aby zapamiętał jedna z
kart leżących przy spodzie kupki, oraz miejsce jakie zajmuje ona od końca.
przypuśćmy, że ta karta to jest trójka trefl będąca 7 kartą licząc od spodu
talii. następnie magik trzyma talię kart za plecami  i mówi iż nie zna figury
ani położenia tej kary, ale jest ja w stanie przenieść w inne miejsce wskazane
przez widza. prosi o podanie liczby która jest większa od liczby odpowiadającej
pierwotnemu położeniu jej w talii. przypuśćmy, że widz podaje 10. dalej
trzymając talie za plecami  iluzjonista oznajmia, że umieścił ja na 10 pozycji
od góry. Kiedy uczestnik odliczy 9 kart i odwróci 10 okazuje się, że jest to
właśnie ta, którą wybrał na początku.


sekret


Trzymając talię za
plecami kiedy uczestnik podaje liczbę dziesięć, należy cicho odliczyć 10 kart od
dołu i położyć je na wierzchu talii nie zmieniając ich kolejności (ostatnia
tarta pobrana z dołu staje się karta pierwszą) Teraz wyjmujesz talię zza pleców
i wyjaśniasz, że karta została umieszczona na 10 pozycji od góry- licząc od
liczby wskazującej na miejsce wybranej przez widza karty (7 od spodu- teraz może
to ujawnić) teraz zaczyna liczyć od siedmiu do dziesięciu, poczym odwraca
dziesiąta kartę i odkrywa, że jest to wybrana przez niego na początku !.

40 „Q”
 


potrzebne
rekwizyty


kilkanaście
monet


opis


Magik układa
monety tak, by swym kształtem przypominały literę "Q". Jeden z widzów proszony
jest, aby zaczynając od ogonka litery Q liczył monety w lewa stronę tak długo
jak mu się spodoba. Następnie poczynając od monety na której skończył musi
odliczyć w druga stronę tyle samo monet, co poprzednio omijając tym razem
ogonek. Magik w tym czasie stoi odwrócony plecami. Po zakończeniu liczenia
odwraca się i bezbłędnie wskazuje monetę na której zakończono liczenie.


sekret


Widz liczy
zawsze monety z punktu A do punktu B w lewa stronę. Kiedy zaczyna liczyć w prawa
omija ogonek i zatrzymuje się na monecie C. Kiedy policzymy monety wchodzące w
skład ogonka i odliczymy je w prawa stronę od jego końca znowu zatrzymamy się na
punkcie C. rezultat zawsze będzie ten sam. Liczba monet w ogonku decyduje zawsze
na której monecie ów punkt będzie występował.


 


 
                                                  


41
PRÓBA SIŁY
 


potrzebne
rekwizyty


brak


opis


Iluzjonista
prosi jednego ochotnika z widowni znacznie silniejszego od magika. Podczas
pokazu pokazuje, że jest w stanie całkowicie pozbawić siły osobę uczestnicząca w
pokazie. Magik łączy dwie pięści w ten sposób, aby kciuk skierowany był przed
siebie a następnie prosi uczestnika o  ich rozłączenie. ten z całej siły ciągnie
ramiona lecz nie potrafi tego dokonać. Teraz iluzjonista prosi, aby widz
zacisnął ręce w ten sam sposób a sam przy pomocy dwóch palców bez problemu
rozdziela zaciśnięte pięści uczestnika.


sekret


Podczas tego
pokazu siła nie odgrywa żadnej roli. kiedy magik łączy ze sobą pięści tak, że
stykają się kostkami palców- należy wysunąć łokcie do przodu. Widz nie jest w
stanie rozdzielić twoich rąk. Kiedy widz złączy swoje pięści musisz je
rozdzielić ale w inny sposób. Połóż jeden z palców lewej ręki nad jedna z jego
pięści, natomiast palec drugiej ręki umieść pod drugą pięścią. teraz wystarczy
szybkim ruchem pchnąć dolnym palcem go góry a górnym na dół szybko rozdzielając
obydwie pięści wprawiając widza w wielkie zaskoczenie.



42 CZTERY KRÓLE
 


potrzebne
rekwizyty


talia kart


opis


Iluzjonista
pokazuje cztery króle ułożone w wachlarz. następnie daje widzowi talię kart aby
sprawdził, że nie ma tam więcej króli. następnie magik rozmieszcza króle w
różnych miejscach talii poczym przekłada talię kart i wszystkie króle znajdują
się w środku kupki obok siebie !.


sekret


Do tej
sztuczki prócz króli potrzebne są jeszcze dwie inne karty np. walety, które są
ukryte w wachlarzu pod wizerunkiem ostatniej (najniżej położonego króla) karty.
teraz szybkim ruchem należy złożyć wachlarz talię i położyć je na talii kart
(dwa walety powinny być na wierzchu) teraz ostrożnie obydwa walety należy
umieścić w różnych miejscach talii. Następnie jednego z króli należy położyć na
sam dół tak żeby widz go tam widział.


teraz
wystarczy tylko przełożyć talię i król z powrotem ląduje na swojej pozycji obok
innych kart tej samej figury. Ku wielkiemu zdziwieniu wszystkie króle znajdują
się obok siebie.



43 CZARODZIEJSKIE CYFRY
 


potrzebne
rekwizyty


kartka,
długopis


opis


Iluzjonista
prosi widza o pomyślenie sobie w pamięci dowolnej liczby, a następnie
przeprowadzenie na niej kilku działań matematycznych, poczym prawidłowo poda
wynik, który dla każdego będzie taki sam .


sekret


należy
przeprowadzić następującą kolejność działań matematycznych. Końcowa liczba
każdego działania jest nową liczba następnego. Powiedzmy, że widz wybrał liczbę
10. najpierw mnożymy wybrana liczbę przez 2 (10x2=20), dodać do wyniku liczbę 2
(20+2=22) podzielić sumę przez 2 (22:2=11) następnie odjąć od wyniku liczbę jaka
została pomyślana na początku (11-10=1) Wynik zawsze będzie równał się jeden.



44 PĘTELKA
 


Niezbędne rekwizyty

Sznurek o
długości ok 80 cm zawiązany w pętlę


opis


Iluzjonista
układa sznurek na stole w  figurę przypominająca ósemkę, Następnie widz
umieszcza w wybranym przez siebie oczku palec i mocno dociska do blatu stołu.
Następnie iluzjonista  pociąga za sznurek a on robi podwójną pętlę na palcu.
Następnie iluzjonista robi kolejna pętle poczym widz wkłada palec znowu do
dowolnej pętli, jednak tym razem sznurek nie zaciska się na palcu!!


sekret


podczas
robienia pętli przy pierwszej próbie należy rozłożyć pętle w ten sposób jak
pokazany na rysunku A. Gdy widz włoży palec w dowolne pole oznaczone literą "X"
pętla owinie się wokół palca. Podczas drugiej próby należy sznurek rozłożyć w
nieco inny sposób przedstawiony na rys B. Tym razem szybkie pociągnięcie sznurka
sprawi, że palec pozostanie na zewnątrz pętli. Obserwator nie będą w stanie
dostrzec różnic między tymi dwoma pętlami.


 



                         


 


 



45 UTRACONA SIŁA
 


potrzebne
rekwizyty


brak


opis


Iluzjonista
wybiera z publiczności jedną osobę ,a następnie sadza ją na krześle i odchyla
się lekko do tyłu, zakłada ręce i prostuje nogi. Hipnotyzer prosi aby pozostał w
tej pozycji kilka chwil. Następnie oznajmia publiczności, że sprawi, iż widz nie
będzie w stanie wstać z krzesła. Kładzie teraz czubek palca na czole uczestnika
i prosi go aby wstał z krzesła. Niestety mimo wszystkich sił nie jest w stanie
się podnieść mimo, że iluzjonista dotyka go jedynie opuszkiem palca. Kiedy palec
zostaje zdjęty z czoła widz wstaje bez najmniejszego problemu.


sekret


Widz siadając
na krześle powinien odchylić się nieco do tyłu a głowę wygiąć do tyłu, aby
patrzał na sufit. Ręce powinien trzymać założone pod pachami a nogi muszą być
nieznacznie wysunięte przed siebie. Siedząc w takiej pozycji człowiek nie jest w
stanie wstać z krzesła trzymając głowę przechyloną do tyłu a więc wystarczy
nacisk jednego palca. Sztuczka nie powinna trwać dłużej jak dziesięć sekund.



46 NIEZWYKŁY SZNUREK
 


potrzebne
rekwizyty


1 metr
sznurka, sól kuchenna, zapałka, 2 pierścionki


opis


Iluzjonista
daje publiczności kawałek sznurka aby  go obejrzała. następnie prosi widza, aby
przeciął go na dwie równe części. Do każdego z otrzymanych sznurków wiesza na
końcu pierścionek  poczym oba wiesza na sznurze do bielizny. Teraz bierze
zapałkę i podpala pierwszy sznurek. Minęło parę sekund a linka przepaliła się i
pierścionek spadł na ziemię. Teraz podpala drugi i ... sznurek się pali ale
pierścień nie chce spaść !!


sekret


Przed
przystąpieniem do pokazu należy równo polowe sznurka zamoczyć w mocnym roztworze
soli kuchennej. Po wyciągnięciu go z wody należy go dobrze wysuszyć i oznaczyć w
jakiś sposób który koniec był moczony. Teraz wystarczy dać publiczności do
przecięcia. Końcówka która nie była moczona szybko się spali, jednak tam gdzie
znajduje się sól tworzą się kryształki które są w stanie utrzymać ciężar
pierścionka. Mimo iż ogień zgaśnie on nadal wisi.



47 BALANSUJĄCE PUDEŁKA
 


potrzebne
rekwizyty


sześć pustych
pudełek od zapałek


opis


Magik bierze
kolejno każde pudełek od zapałek i stawia jedno na drugim. Mimo, iż wieża staje
się coraz większa a tym samym pudełka zaczynają coraz bardziej balansować i mimo
że się chwieją nie spadają ! Gdy cała wieża jest postawiona iluzjonista odlicza
np. od trzech i cała wieża "rozsypuje się'


sekret


Przed
przystąpieniem do pokazu należy jedno z pudełek całkowicie pozbawić szufladki.
teraz bierzemy to pudełko jako pierwsze a na nim stawiamy kolejne tym razem
sprawne i palcem lekko wpychamy szufladę tak, aby weszła ona nieznacznie w
pudełko położone poniżej. Z każdym następnym pudełkiem należy postąpić tak samo.
Nie trzeba starannie trzymać wieży bez obawy, że pudełka spadną. Po zbudowaniu
wystarczy odliczać od jakiejś liczby i dolna szufladę szybko popchnąć do góry i
cala budowla rozsypuje się.



48 TAJEMNICZA LICZBA
 


niezbędne
rekwizyty


12 kawałków
papieru, długopis


opis


iluzjonista
rozkłada na stole 12 małych karteczek gdzie na każdej napisana jest inna liczba.
Kartki leża zakryte. następnie iluzjonista prosi  jednego z widzów aby wybrał
sobie dwie dowolne karteczki a sam w tym czasie stoi odwrócony. Kiedy widz już
dokona wyboru to pozostałe powinien odłożyć na bok gdyż już nie są potrzebne.
Następnie widz sumuje wybrane przez siebie liczby i z otrzymanego wyniku skreśla
jedną dowolną cyfrę inną niż zero, poczym liczby z otrzymanego wyniku dodaje do
siebie ( np. liczba 123 to jest 1+2+3=6)


a wynik
podaje tobie. I na podstawie tego wyniku jesteś w stanie określić jaka cyfrę
skreślił widz.


sekret.


Na początku
kiedy wypisujesz cyfry na kartce musisz ułożyć takie kombinacje liczb trzy lub
cztero cyfrowych alby ich suma wynosiła równo 10 (np. 343= 3+4+3=10).Gdy widz
dokona obliczenia i poda ostateczna sumę cyfr wystarczy, ze odejmiesz otrzymany
rezultat od 11 (jeśli widz poda wynik większy bądź równy 11 - wtedy odejmujesz
od dwudziestu). Otrzymany wynik to cyfra, która skreślił widz.




 

49 WĘZEŁ NA OBRĄCZCE
 


potrzebne
rekwizyty


sznurek
długości ok 90 cm, pierścionek lub inny kolisty przedmiot


opis


 Przez
pierścionek iluzjonista przeciąga sznurek, i zawiązuje na nim węzeł. Gdy ciągnie
za końce sznurka pierścień w tajemniczy sposób upada na ziemię.


sekret


nad
pierścieniem zrób luźny węzeł poczym przeprowadź prawy koniec sznurka pod
pierścieniem, zgodnie ze strzałką (rys A). Następnie przeprowadź koniec linki
dołem i przesuń pod pierwsza pętlą (rys B). Teraz wystarczy pociągnąć za oba
końce sznurka a węzeł zniknie i pierścionek spadnie na podłogę.


 



                      


 



50 POKROJONY BANAN
 


Niezbędne rekwizyty
1 banan, igła
lub kawałek drutu


opis


Iluzjonista
daje publiczności banana aby obejrzała go dokładnie z każdej strony. Następnie
bierze go do ręki i zaczyna obierać. Po obraniu okazuje się, że banan jest
pokrojony !


sekret


przed
przystąpieniem do pokazu należy banana odpowiednio przygotować. Otóż należy w
jego skórkę wbić igłę, a następnie starać się przesuwać ją w ten sposób, aby
płaszczyzna igły stała się powierzchnią tnącą. Należy czubkiem igły zrobić pełny
krąg po skórce uważając przy tym by jej przy okazji nie przeciąć lub mocno
uszkodzić gdyż przy obieraniu skórka może  się złamać w tym miejscu



51 PRZENIKANIE MONETY
 


niezbędne
rekwizyty


puste pudełko
po zapałkach, moneta dwu lub pięcio- groszowa


opis


iluzjonista
pokazuje widowni pudełko po zapałkach z otwarta szufladką tak, aby każdy mógł
zajrzeć do środka i przekonać się że jest ono puste. Następnie szybkim ruchem
zamyka je i otwiera jednak tym razem nie jest ono puste... znajduje się w nim
moneta !


sekret


przed
wykonaniem tej sztuczki otwórz pudełko do połowy, następnie włóż monetę między
obudowę górna a koniec pojemnika (szufladę). Pokaz pudełko publiczność aby
upewniła się, ze jest ono puste. Staraj się nacisnąć na obudowę tak, aby
wierzchnia cześć pudełka ugięła się i przysłoniła częściowo monetę aby nie była
widoczna podczas pokazywania jej publiczności, jednocześnie wysuń szufladę tak
bardzo jak będzie to możliwe. teraz szybkim ruchem strzepnij pudełko  zamykając
je. Kiedy je otworzysz ku wielkiemu zdziwieniu publiczności będzie w nim moneta.



52 CZARODZIEJSKI RÓG
 


Niezbędne rekwizyty
trzy karty
oraz 1 róg karty z figurą.


opis


Sztuczka ta
ma na celu wyprowadzić wszystkich w pole. Iluzjonista wybiera trzy karty z
dowolnej talii i starannie je układa, umieszczając króla w środku. Następnie
kładzie zakryte karty na stoliku, jednak żadnemu z widzów nie udaje się
wyciągnąć króla. Iluzjonista pozwala na 2 a nawet trzykrotne odgadywali a i tak
nie wyciągną króla- bo niestety go nie ma !


sekret


Przed
przystąpieniem do sztuczki należy niestety poświęcić jedną kartę z figurą- np. w
naszym przypadku jest to król. Obetnij lewy górny róg karty i miej go cały czas
przy sobie. Kiedy będziesz szykował się do sztuczki sięgnij po dowolną talię
kart i odwróć się plecami do widzów podczas układania kart. Po pierwsze znajdź
prawdziwego króla trefl, następnie wsuń obcięty róg króla w wachlarz trzech
kart, umieszczając go przed karta środkową. Trzymając w prawej ręce ten wachlarz
pokaż go widzom z każdej strony. obcięty róg skutecznie zasłania prawdziwą kartę
znajdująca się w środku wachlarza. teraz musisz się skutecznie pozbyć ów roga w
tym celu udawaj, że poprawiasz ustawienie kart umieszczając go między kciukiem a
palcami lewej ręki. Następnie szybkim ruchem kładziesz prawa ręką zakryte karty
na stole, a róg króla pozostaje w lewej ręce. Teraz na spokojnie możesz go
schować np. do kieszeni.



53 ZAWSZE DZIEWIĘĆ
 


niezbędne
rekwizyty


kawałek
papieru i długopis


opis


Iluzjonista
prosi widza o napisanie dowolnej liczby 3 cyfrowej. Następnie sam dopisuje lub
nakazuje dopisać pod spodem ten sam ciąg liczb lecz w odwróconej kolejności
(ostatnia liczba z poprzedniego rzędu będzie pierwsza w drugim rzędzie).
Następnie nakazuje odjąć mniejsza liczbę od większej. zanim osoba skończy
liczenie iluzjonista od razu będzie wiedział, że środkowa liczba będzie 9


sekret


liczba 9
wystąpi w każdym przypadku, niezależnie od liczb podanych na początku.



54 WĘZEŁEK
 


niezbędne
rekwizyty


chusteczka do
nosa


opis


iluzjonista
łapie jeden róg chusteczki poczym parę razy potrząsa chusteczka i ku zdziwieniu
publiczności pojawia się na niej węzeł.


sekret


przed
przystąpieniem do pokazu należy na jednym z końców chusteczki wykonać węzeł.
Podczas pokazu owy róg wraz z węzłem powinien być trzymany przez iluzjonistę.
teraz wystarczy wykonać kilka szybkich ruchów i przy nadarzającej się okazji
podwinąć szybko przeciwległy koniec chusteczki a trzymany wcześniej puścić i ku
zdziwieniu publiczności pojawia się węzeł.



55 PRZEISTOCZENIE
 


potrzebne
rekwizyty


duża
pomarańcza, mniejsze od pomarańczy jabłko, papierowa torebka


opis


widzowie
widza pusta torebkę, poczym zostanie wsadzona do niej pomarańcza. Następnie
torebka zostaje zamknięta, po otwarciu iluzjonista wyjmuje z niej jabłko !!


sekret


rozwiązanie
jest bardzo proste- otóż jabłko należy umieścić w odpowiedzi dużej skórce
pomarańczy. Po włożeniu ręki skórka pozostaje w torebce a ręką wyciąga się
jabłko. Po skończeniu pokazu torebek najlepiej zgnieść aby nie stwarzała pozoru,
że wewnątrz pozostaje jeszcze skórka pomarańczy.



56 CIĘŻKIE POWIEKI
 


niezbędne
rekwizyty


brak


opis


1.Iluzjonista
prosi jednego z widzów, aby patrzał oczami prosto przed siebie, a następnie
spojrzał gałkami ocznymi jak najwyżej lecz bez podnoszenia głowy. Widz powinien
patrzeć  tak wysoko jak może, a następnie zamknął powieki, ale nadal aby gałki
oczne skierowane były do góry. Następnie magik będzie prosił aby ta osoba
otworzyła oczy (dalej skierowane do góry). niestety mimo próby widz nie będzie w
stanie tego wykonać czego dowodem będzie drżenie i mrużenie powiek.


2.Teraz
iluzjonista prosi uczestnika aby się rozluźnił i skierował gałki oczne tak,
jakby chciał popatrzeć na podłogę a następnie otworzył powieki. jednak tym razem
rozkaz zostanie wykonany bez problemu


sekret


sztuczka
opiera się na zasadzie pracy mięśni. Nie można otworzyć oczu, kiedy gałki są
skierowane do góry, jeśli patrzą w dół- tak.



57 NIEDOMKNIĘTA DŁOŃ
 


potrzebne
rekwizyty


mały kamyczek
lub np. ziarno pieprzu lub ziela angielskiego.


opis


Iluzjonista
wkłada do dłoni kamyk a następnie zamyka dłoń a rękę wysuwa przed siebie.
Następnie prosi widza aby położył palec na jego zaciśniętej pięści i
wypowiedział zaklęcie. Po otwarciu dłoni okazuje się, że kamyka nie ma !


sekret


kamyk należy
umieścić na dłoni w ten sposób, aby bo jej zamknięciu kamyk znajdował się pod
opuszkiem dowolnego palca. Kiedy dłoń zostanie zamknięta a widz będzie szykował
się do tego, aby położyć palec na zaciśniętej dłoni należy wykonać szybki lecz
niewielki ruch ręki do tyłu  pod pretekstem: "nie połóż na dłoni palec
wskazujący bo ten przynosi pecha" w momencie cofania ręki do tyłu należy
poluźnić owy palec do tego stopnia aby kamyk mógł swobodnie opuścić rękę i spaść
do tyłu za magika. Uwaga sztuczkę warto wykonać na dywanie lub trawie, gdyż
eliminuje się hałas spowodowany upadkiem rekwizytu.



58 NIEOCZEKIWANA ZMIANA
MIEJSC
 


niezbędne
rekwizyty


talia kart,
przeźroczysta szklanka, chusteczka


opis


Po położeniu
na stole talii kart iluzjonista wybiera jedna z kart i wkłada do szklanki tak,
aby  każdy ją widział. następnie zakrywa szklankę chusteczką i nagle usuwa
chusteczkę. w szklance pozostaje zupełnie inna karta ! Iluzjonista następnie od
razu pokazuje publiczności szklankę, kartę i  chusteczkę, by wszyscy mogli je
zbadać.


sekret


Pierwszy trik
polega na uchwyceniu dwóch kart w taki sposób, by trzymać je za brzegi i
przechylić nieci do przodu gdyż wydaje się wtedy, ze karta jest jedna.
przypuśćmy, że za dwójka trefl została umieszczona dziewiątka karo. Następnie 
wkładasz ostrożnie obie karty do szklanki, poczym zakrywasz szklankę chusteczką
i przez tkaninę rozdzielasz dwie karty. Usuwając  ze szklanki chusteczkę, musisz
uchwycić przednia kartę przez materiał i wyciągasz ją prawa ręką a lewa w tym
czasie przytrzymuje szklankę. zaraz po tym prawą rękę z chusteczką przybliżasz
do stołu  i upuszczasz kartę tak, by znalazła się na wierzchu talii. dzięki temu
możesz pokazać widzom kartę, chusteczkę oraz szklankę.



59 BALANSUJĄCE MONETY
 


niezbędne
rekwizyty


jedna
drewniana zapałka oraz dwie monety 50 groszowe.


opis


jest to
sztuczka polegająca na umieszczeniu dwóch monet tej samej  wielkości w lewej
ręce między kciukiem a palcem wskazującym (monety są w pionie) Ku wielkiemu
zaskoczeniu obie monety balansują i ani nie myślą wypaść między placami !


sekret


za monetami
umieszczona jest zapałka odpowiadająca  łącznej długości obu monet. Ukryty
kawałek drewna skutecznie podtrzymuje obie monety i pozwala nimi balansować.




 

60 PRZENIKANIE
 


potrzebne
rekwizyty


2 kubki lub
szklanki, kilka monet, karta do gry


opis


1.iluzjonista
kładzie na stole kubek, poczym na kubku kładzie kartę do gry a na tej karcie
jeszcze jeden kubek. następnie bierze monety i pokazuje je publiczności i wrzuca
do górnego kubka (dobrze by było aby kubki były przeźroczyste)


2. Podczas
gdy iluzjonista wrzuca monety do kubka jedna z nich przenika przez kartę i
ląduje w dolnym kubku !!


sekret


pomiędzy
dolną krawędzią kubka a kartą umieszczona jest moneta nieznacznie przechylona do
środka. która jest podtrzymywana jedynie przez ciężar karty i kubka. Podczas
wrzucania monet do górnego kubka wystarczy nieznacznie szturchnąć dolny kubek,
albo podnieść lekko kartę, a dolna moneta wyląduje na dnie kubka.




 

61 SUCHA DŁOŃ
 


potrzebne
rekwizyty


miska z woda,
talk


opis


Iluzjonista
wkłada rękę do miski z wodą. Po wyjęciu okazuje się, że ręka jest równie sucha
jak przed wsadzeniem jej do wody


sekret


przed
zanurzeniem ręki w wodzie należy natrzeć rękę talkiem. Po wyciągnięciu ręka
będzie sucha



62 TRZY SZNURKI
 


potrzebne
rekwizyty


sznurek o
długości ok 1,5 metra


opis


Iluzjonista
przecina sznurek na 3 równe odcinki a następnie wiąże je węzłami. Po kilku
magicznych ruchach strzepuje sznurek i okazuje się że nie ma na nim ani jednego
węzła !


sekret


podczas
wykonywania tej sztuczki magik wcale nie dzieli sznurka na trzy części. Na
początku pokazu składa się sznurek na dwie części zginając u góry i na dole (rys
A), tak by szło związać końce sznurka przypominający koci grzbiet (rys. B)
Następnie robi się pętle równej długości, by u góry i na dole wystawały nie
więcej niż 3 cm sznura. Teraz mówisz widzom, że podzieliłeś go na 3 odcinki- co
jest faktycznie uczyniłeś i że teraz go przetniesz, poczym przecinasz sznurek na
zgięciach ucinając nożyczkami prostą część każdego sznura poniżej węzła (rys.
B). W ten sposób zostają ucięte jedynie końce sznurka a razem z nimi węzły,
które oczywiście pozostaną na miejscu. Teraz należy złapać sznurek za jego nowe
końce. Dwa węzły umieszczone w równej odległości  sprawiają wrażenie iż sznurek
jest faktycznie rozcięty na trzy mniejsze. Teraz, aby połączyć sznurek należy
wziąć jego koniec do lewej ręki. Prawą ręka natomiast zawijaj sznurek wokół
lewej, jednocześnie opuszczając prawą rękę w dół sznurka. Gdy dojdziesz do
węzłów należy je przesuwać wraz z prawą ręką, co spowoduje że wszystkie znikną.
Teraz należy usunąć charakterystyczne węzły. Najprościej jest sięgnąć po
nożyczki, podnosząc je ze stołu prawą ręką. trzymając węzły na miejscu wykonaj
ruch nożyczkami, mówiąc, że podobnie jak przecięły sznurek teraz w magiczny
sposób go połączą.  następnie wystarczy odłożyć nożyczki, wsiąść końce sznurka i
rozciągnąć go pokazując, że sznur został naprawdę połączony.


 


         
                 



63 CHUSTECZKA
 


potrzebne
rekwizyty


cienki
drucik, chusteczka


opis


Iluzjonista
chwyta za przeciwległe końce chusteczki, a następnie energicznym ruchem rozciąga
ja i stawia pionowo na palcu. po około 5 sekundach zdejmuje ją i zgniata
chusteczkę i ja strzepuje


sekret


chusteczka
posiada poprowadzony cienki drucik między dwoma przeciwległymi końcami
chusteczki.



64 USZKODZONA MONETA
 


potrzebne
rekwizyty


nacięta
moneta 50 groszowa na awersie lub rewersie


opis


iluzjonista
daje jednemu z widzów monetę i prosi o jej rozkręcenie. Sam w tym czasie odwraca
się plecami aby nie widzieć tego momentu. po zatrzymaniu monety jest w stanie
bez problemu stwierdzić czy wypadł orzełek czy reszka.


Sekret
podczas
rozkręcania monety należy uważnie jej się przysłuchiwać. Jeśli moneta będzie
obracała się coraz wolniej będziesz wiedział, że wypadła strona monety bez
nacięcia. Jeżeli moneta zatrzyma się nagle lub bardzo szybko- wiadomo że wypadła
strona z nacięciem.



65 SIŁA MAGNETYCZNA

 
Niezbędne rekwizyty
Brak


opis


Iluzjonista
wybiera spośród publiczności jednego widza, "na oko" znacznie silniejszego niż
on. Następnie styka koniuszki wyprostowane palce wskazujące na wysokości klatki
piersiowej i trzyma je tak przez kilkanaście sekund by wytworzyć "siłę
magnetyczną"


Następnie
prosi silniejsza osobę od siebie, aby starała się odciągnąć owe palce od siebie-
lecz nie idzie !!


sekret


cała
filozofia tkwi w położeniu rąk. otóż iluzjonista dociskając palce na wysokości
klatki piersiowej ma znacznie większa przewagę siłową niż widz, który stara się
rozłączyć twoje ręce.



66 OWOCE
 


niezbędne
rekwizyty


dwa dowolne
owoce średniej wielkości np. pomarańcza i banan


opis


Iluzjonista
prosi jednego z widzów, aby zawiązał mu oczy i  wziął każdy z owoców do jednej
ręki, poczym odwraca się i mówi aby podnieść jedną dowolną rękę do góry i
potrzymać 10 sekund. Po tym czasie prosi o opuszczenie ręki na równi z druga
ręka poczym odwraca się i ściąga opaskę z oczu i bezbłędnie odgaduje podniesiony
owoc.


sekret


ręka, która
trzymana była w górze robi się blada, ponieważ szybciej będzie odpływać z niej
krew.


 



67 MAGICZNE KWADRATY
 


niezbędne
rekwizyty


kartka i
długopis, cylinder lub pudełko


opis


iluzjonista
daje jednej osobie kartkę podzielona na 9 kwadratów (3x3)  i prosi, aby w
środkowym polu napisać dowolna liczbę i ja zapamiętać, a dookoła obojętnie
jakie. Następnie  należy kartkę przerwać na 9 kawałków, wrzucić je do cylindra i
zamieszać.


sekret


kartka
papieru powinna mieć równe brzegi. Po przetarganiu powstaje 8 kawałków o 3
nierównych brzegach. Natomiast element ze środka będzie miał wszystkie boki
rozerwane i ten element będzie zawierał prawidłową liczbę.



68 KARTY
 


niezbędne
rekwizyty


talia kart


opis


Iluzjonista
kładzie na stole zakryta talię kart i prosi jednego z widzów o podzielenie tej
kupki na dwa stos, poczym odwraca się do niego plecami. Następnie prosi go o
wybranie dowolnej liczby od 1 do 13 i przeniesienie tylu kart z dolnego stosu do
górnego. Na koniec widz jest proszony aby położył górny stos na wierzchu
dolnego. Gdy wykona polecenie, iluzjonista odwraca się i bez patrzenia liczy
karty począwszy od góry talii, poczym odwraca jedną z kart- liczba punktów na
tej karcie jest równa liczbie kart przeniesionych z jednego stosu na drugi. Na
przykład jeden z widzów bierze do ręki talie kart a następnie dzieli ja na dwa
stosy. Sześć kart przenosi z dolnego stosu na wierzch górnego. Następnie górny
stos kładzie na dolnym. Iluzjonista bierze do ręki talie kart, odlicza po kolei
i odwraca szóstą.


sekret


Na wierzchu
talii należy umieścić trzynaście kart  w następującej kolejności od króla do
asa. Kolor kart nie ma znaczenia. Następnie poproś jednego z widzów, aby
podzielił talię na 2 stosy i wybraną liczbę kart z dolnego stosu przeniósł na
wierzch górnego, poczym umieścił górny stos na dolnym.. Aby odgadnąć wybrana
przez widza liczbę należy odliczyć czternaście kart i odkryć czternastą.
Odczytujemy z niej liczbę przeniesionych kart. Przypuśćmy, że z jednego stosu do
drugiego zostały przeniesione trzy karty, wówczas odlicz te trzy karty i
przenieś je na spód talii. Będziesz mógł powtórzyć sztuczkę. Nie należy tak
robić jednak zbyt często i staraj się tasować karty po wykonaniu sztuczki.
Podczas układania kart warto pod asem umieścić dżokera. Jeśli z dolnego stosu na
górny nie zostanie przeniesiona żadna karta, wyciągniesz dżokera, który posiada
0 punktów.




 


 


 


 
 




 

69 ZWIĄZANE CHUSTECZKI
 


niezbędne
rekwizyty


mała cienka
gumka (najlepiej biała) 2 chusteczki


opis


Iluzjonista
pokazuje chusteczki publiczności. następnie jedną z nich wkłada pomiędzy kciuk a
palec wskazujący. Druga miedzy palec wskazujący z palec środkowy tak, aby były
oddalone od siebie o ok 3 cm . Teraz energicznym ruchem podrzuca obie chusteczki
do góry a one spadają na ziemię złączne ze sobą jakby węzłem.


sekret


należy
umieścić małą gumkę między kciuk a palec wskazujący. Pozrzucając chusteczki
należy wsunąć niepostrzeżenie chusteczki na oba końce chusteczek. Po opadnięciu
na podłogę wyglądają jakby były razem związane.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • teen-mushing.xlx.pl
  • Wątki
    Powered by wordpress | Theme: simpletex | © Lemur zaprasza