ďťż

wybieranie

Lemur zaprasza

H1 { background: white url(../podklad.jpg) no-repeat; font: italic bold 30pt Times New Roman, sans-serif; color: darkblue; height: 60px, width: 507px; padding: 5px }





Wybieranie kolorów

tym rozdziale zajmiemy się wybieraniem
kolorów. Ponieważ możliwości nadawania kolorów i wypełnień
obiektom są olbrzymie i musiałbym omawiać trochę bardziej
skomplikowane czynności, to dlatego omówię tutaj tylko
najbardziej podstawowe sposoby.

Jeżeli chcesz aby jakiś obiekt miał określony kolor to
najpierw musisz go wskazać . Następnie z prawej strony ekranu
kliknij na kolorze który chcesz nadać obiektowi. Wnętrze
obiektu zostanie wypełnione tym kolorem (jest to tzw. kolor
wypełnienia). Możesz także zmienić kolor konturu obiektu
klikając prawym przyciskiem myszki na kolorze z prawej strony
ekranu. Elipsa z prawej strony posiada żółty kolor
wypełnienia i czerwony kontur. Na palecie kolorów znajdują
się także małe czarne strzałki. Strzałką w górę i
strzałką w dół możesz "przewijać" paletę kolorów
(jest ich więcej niż widać na ekranie), a strzałka w lewą
stronę rozwija całą dostępną paletę kolorów.





wróć uwagę na sam początek palety kolorów,
znajduje się tam biały przekreślony kwadrat .
Pozwala on nadać przeźroczystość. Innymi słowy, obiekt nie
posiada wypełnienia lub konturu. Na rysunku z prawej strony mamy
biały kwadrat i przeźroczysty trójkąt. Często mylona jest
przeźroczystość z kolorem białym, gdyż rysujemy na białej
kartce, która "prześwituje" przez obiekt.





ożesz też nadać kolor obiektowi, który nie
został przez ciebie wskazany. Chwyć wybrany przez Ciebie kolor
i trzymając lewy przycisk myszki przeciągnij go nad jakiś
obiekt i dopiero wtedy puść przycisk myszki. Powtórz to
jeszcze raz, ale zwróć uwagę na kształt kursora myszki,
szczególnie gdy zbliżasz się do jakiegoś obiektu. Kursor
myszki ma po prawej stronie na tle białej kartki wybrany kolor.
Gdy najedziesz na kontur obiektu to z prawej strony pojawi się
kwadrat pusty w środku, a gdy będziesz nad obiektem, to
kwadracik na prawo od "myszki" będzie cały w wybranym
kolorze. Jeżeli puścisz lewy przycisk myszki podczas
przeciągania w miejscu gdzie nie ma żadnego obiektu to pojawi
się okienko o nazwie "Wypełnienie jednolite", z zaznaczoną opcją "Rysunek". Jeżeli zaakceptujesz na
przycisku "OK" lub wciśniesz Enter,
to od tej pory każdy nowo rysowany przez Ciebie obiekt będzie
posiadał taki właśnie kolor. Będzie to tak zwany kolor
domyślny.





ardzo ciekawą funkcją jest tak zwane
"mieszanie kolorów". Polega ono na tym iż podczas
przeciągania jakiegoś koloru z wciśniętym jednocześnie
klawiszem Ctrl na obiekt o innym kolorze, oba
kolory zostaną wymieszane w stosunku: 90% kolor poprzedni, 10%
kolor nowy. Bardzo użyteczny jest też sposób
"kopiowania" koloru z jednego obiektu do innego. Chwyć
obiekt z którego chcesz skopiować kolor prawym przyciskiem
myszki, przenieś nad obiekt docelowy i puść przycisk myszki.
Pojawi się tzw. menu podręczne (albo kontekstowe, jak kto woli)
z którego wybieramy jedną z trzech możliwości:

- Kopiuj wypełnienie tutaj;

- Kopiuj kontur tutaj;

- Kopiuj wszystkie właściwości.

Jednak oprócz kolorów zostaną skopiowane także inne
właściwości obiektu, niż tylko kolor, o których powiem w
innym rozdziale.




(15 kB)

(19 kB)





eżeli
chciałbyś zastosować inny kolor, niż te które są pokazane na palecie kolorów,
to powinieneś przytrzymać dłużej kolor jak najbardziej zbliżony do
interesującego Cię koloru. Pojawi się wtedy dodatkowa paleta kolorów.
Wystarczy teraz wybrać żądany kolor.




(16 kB)



  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • teen-mushing.xlx.pl
  • Wątki
    Powered by wordpress | Theme: simpletex | © Lemur zaprasza