ďťż
Lemur zaprasza
Modyfikacje układu dolotowego Zawirowywacz. Autorzy książki "Poprawa..." podają, że zawirowanie powietrza wpadającego do gaźnika poprawia odparowanie paliwa, co wpływa dodatnio na elastyczność i dynamikę silnika. Ja po umieszczeniu zawirowywacza przed gaźnikiem nie stwierdziłem wprawdzie istotnej poprawy dynamiki, ale elastyczność silnika faktycznie polepszyła się (np. po włączeniu IV biegu przy prękości około 50 km/h autko bez problemów toczy się, nawet pod niewielką górkę, oraz całkiem ładnie przyspiesza). Sposób wykonania zawirowywacza i montażu jest przedstawiony na rysunku. Ja do wykonania częsci składowych zawirowywacza użyłem blachy miedzianej o grubości 0,8 mm, a całość po złożeniu zlutowałem. Jeszcze jedna modyfikacja, która wprawdzie nie poprawi osiągów autka, ale uchroni filtr powietrza przed zanieczyszceniem olejem, to przeniesienie końcówki rury odpowietrzania miski olejowej,tzw odmy, wychodzącej od pokrywy zaworów bliżej gaźnika. Ja w tym celu wyrzuciłem humorystyczną część pod nazwą "tłumik szmerów ssania" (rzeczywiście, najgłośniejszą rzeczą w maluchu są szmery ssania :))) i wstawiłem w jego miejsce zwykłą rurę, taką jaka była stosowana zanim opracowano wersję "E". Z tym, że z boku owej rury wlutowałem króciec o śrdnicy 15 mm, długości około 25 mm, do którego przyłączyłem rurę odpowietrzania. Miejsce dawnego przyłączenia zatkałem. |