ďťż

dolot

Lemur zaprasza

Modyfikacje układu dolotowego
  Zawirowywacz. Autorzy książki "Poprawa..."
podają, że zawirowanie powietrza wpadającego do gaźnika poprawia odparowanie
paliwa, co wpływa dodatnio na elastyczność i dynamikę silnika. Ja po
umieszczeniu zawirowywacza przed gaźnikiem nie stwierdziłem wprawdzie istotnej
poprawy dynamiki, ale elastyczność silnika faktycznie polepszyła się (np. po
włączeniu IV biegu przy prękości około 50 km/h autko bez problemów toczy się,
nawet pod niewielką górkę, oraz całkiem ładnie przyspiesza).   Sposób
wykonania zawirowywacza i montażu jest przedstawiony na rysunku.
Ja do wykonania częsci
składowych zawirowywacza użyłem blachy miedzianej o grubości 0,8 mm, a całość po
złożeniu zlutowałem.   Jeszcze jedna modyfikacja, która wprawdzie
nie poprawi osiągów autka, ale uchroni filtr powietrza przed zanieczyszceniem
olejem, to przeniesienie końcówki rury odpowietrzania miski olejowej,tzw odmy,
wychodzącej od pokrywy zaworów bliżej gaźnika. Ja w tym celu wyrzuciłem
humorystyczną część pod nazwą "tłumik szmerów ssania" (rzeczywiście,
najgłośniejszą rzeczą w maluchu są szmery ssania :))) i wstawiłem w jego miejsce
zwykłą rurę, taką jaka była stosowana zanim opracowano wersję "E". Z tym, że z
boku owej rury wlutowałem króciec o śrdnicy 15 mm, długości około 25 mm, do
którego przyłączyłem rurę odpowietrzania. Miejsce dawnego przyłączenia zatkałem.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • teen-mushing.xlx.pl
  • Wątki
    Powered by wordpress | Theme: simpletex | © Lemur zaprasza