ďťż

Drugi krąg mocy 5

Lemur zaprasza

 
 






 
The Second Ring of Power - Drugi krąg
mocyRozdział 5Każda rzecz jest możliwa do osiągnięcia dla
osoby, która posiada 'nieugiętą intencję' i nie pozwól aby twoje myśli
stały ci na przeszkodzie.***Moc nadchodzi tylko wtedy, gdy
akceptujemy nasz los bez wzajemnego obwiniania się.***Kiedy nie
masz nic do stracenia, stajesz się odważny. Jesteśmy nieśmiali, ale tylko
wtedy gdy wciąż jest coś do czego możemy przylgnąć.***Wojownik nie
szuka czegoś co może go pocieszyć, ani nie pozostawia nic przypadkowi.
Wojownik, w rzeczywistości ma wpływ na wynik rozgrywki, poprzez siłę swej
świadomości i 'nieugiętej intencji.'***Musisz utracić swoją ludzką
formę. Ty jeszcze nic nie wiesz o ludzkiej matrycy i ludzkiej formie.
Ludzka forma jest siłą, ludzka matryca jest ... matrycą. Wszystko ma swą
szczególną matrycę. Rośliny mają matrycę, zwierzęta mają matrycę, robaki
mają matrycę. Czarownik ma drogę wiodącą przez 'śnienie' do matrycy.
Ludzka matryca jest zdecydowanie rzeczą realnie istniejącą, czymś realnym,
co może być widziane przez część z nas w chwili gdy jesteśmy nasyceni mocą
i na pewno przez wszystkichz nas w chwili naszej śmierci. Matryca jest
źródłem, wzorcem człowieka, gdyby nie było matrycy łączącej razem siłę
życia, nie istniałaby żadna siła mogąca scalić się w kształt człowieka.
Ludzka forma jest kleistą siłą, która czyni nas ludźmi takimi
jakimijesteśmy. Ludzka forma nie ma żadnej formy. Jest czymkolwiek,
ale pomimo tego, że nie posiada formy, włada nami w czasie całego naszego
życia i nie opuszcza nas aż do chwili śmierci. Wojownik musi porzucić
ludzką formę aby się zmienić, realnie się zmienić. Inaczej tam jest tylko
rozmowa o zmianach. Nie można zmienić się ani na jotę tak długo jak długo
trzymamy się ludzkiej formy. Wojownik wie, że nie może się zmienić, a
jednak w jego interesie leży zrobić wszystko aby spróbować się zmienić,
nawet wtedy gdy on już wie, że nie będzie do tego zdolny. Jest to jedyna
przewaga jaką wojownik ma nad przeciętnym człowiekiem. Wojownik nigdy nie
jest rozczarowywany, nawet wtedy gdy wszelkie zmiany go zawiodą.Jedyną
rzeczą, która powoduje, że myślisz iż jesteś samym sobą jest forma. Raz
porzucona, czyni cię niczym. Wojownik bez formy zaczyna widzieć przez oko.
Bezkształtny wojownik używa oka zaczynając śnienie. Jeżeli nie masz formy,
ty nie musisziść spać aby 'śnić.'  Oko przed tobą, zabiera cię
zawsze tam gdzie chcesz iść. Wszystko musi być przesiane przez naszą
ludzką formę. Kiedy my nie mamy żadnej formy, wtedy nic nie ma formy, a
jednak wciąż wszystko jest obecne.***Sztuką 'śniącego' jest
zatrzymywanie obrazu jego snu. Naszą sztuką zwykłych ludzi jest to, że
wiemy tylko jak zatrzymywać obraz tego na co patrzymy. Właśnie to robimy;
nasze ciała to robi. W śnieniu musimy robić to samo, pomijając fakt, że
w'śnieniu' musimy najpierw nauczyć się jak to robić. Musimy usiłować
nie patrzeć bezpośrednio, ale tylko spoglądaći jeszcze zatrzymywać
tego obraz.***Wszystko o czym mówimy jest odzwierciedleniem świata
ludzi. Mówisz i działasz w ten sposób ponieważ przylgnąłeś do ludzkiej
formy. Wszystko w świecie wojownika zależy od jego osobistej mocy, a
osobista moc zależy od nieskazitelności. Część nieskazitelności wojownika
polega na tym, aby nigdy nie przeszkadzać innym w ich
myślach.Folgujesz sobie próbując się nie zmienić. Uczucie
rozczarowania naszymi niepowodzeniami jest niewłaściwe. Wojownik, musi być
nieskazitelny w swym wysiłku dążenia do zmian, aby kiedyś przerazić swą
ludzką formę i nieźle nią potrząsnąć. Polatach nieskazitelności
nadejdzie chwila, w której forma nie będzie mogła już dłużej wytrwać i
pójdzie sobie precz.***Sztuka czarowników polega na tym, aby nie
rzucać się w oczy nawet w środku grupy ludzi. Próbuj totalnie koncentrować
się na tym aby nie być tak oczywistym. Naucz się być niegodnym uwagi, ale
w samym centrum wydarzeń, nauczenie się tego oznaczapoznanie sztuki
'podchodzenia.'***Bądź cichy i opanowany i poświęć innym swą
niepodzielną uwagę.***Czarownictwo w całości zawiera się w
percepcji. Wojownik musi dostrzegać wszystko, oto jego sztuczka, a w niej
leży jego przewaga. Jest to honor i przyjemność być wojownikiem i jest to
też los wojownika, czynić to co musi się uczynić.***Czym jest
sztuka 'podchodzenia' ? Myśliwy poluje, 'podkradający' się podkrada się do
czegoś, włączając w to samego siebie. Nieskazitelny 'podkradający' się
może zmienić cokolwiek tylko zechce w swoją zdobycz. Możemy nawet
'podejść' nasze własnesłabości. Robisz to tak samo jak 'podkradasz'
się do zdobyczy. Dokładnie poznajesz swoje słabości i rutynę,
wtedywychodzisz im naprzeciw i wyciągasz je jak króliki z klatki.
Każdy zwyczaj, w istocie, aby działał i funkcjonował,
potrzebujewszystkich swych części składniowych aby w ogóle istnieć.
Jeżeli zabraknie mu kilku części, to przestaje
funkcjonować.***Wojownik je spokojnie, powoli i nie wszystko
naraz.***Jedyną rzeczą zapobiegającą naszej czarnej rozpaczy jest
świadomość naszej śmierci, klucz do porządku świata czarowników.
Świadomość naszej śmierci jest jedyną rzeczą, która może dać nam siłę aby
oprzeć się przed naciskiem i bólem naszegożycia, naszym strachem przed
nieznanym. Wola działania jest tym decydującym czynnikiem; innymi słowy,
musimy zmienićswój umysł, przemieścić swą świadomość w taki sposób, by
była świadkiem naszych czynów.Jesteśmy ludzkie stworzenia. Kto z nas,
wie co go czeka i jaki rodzaj mocy posiada ?***To nie ma znaczenia
co ktoś mówi lub robi. Ty sam musisz być nieskazitelnym człowiekiem. Walka
jest słuszna, znajduje się tutaj, w tobie. To zabiera cały czas i całą
energię, by pokonać znajdujące się w nas idiotyzmy. I to wszystko co
sięliczy. Reszta jest bez znaczenia. Bycie nieskazitelnym wojownikiem
da ci siłę, młodość i moc.Uczyłem cię jak być beznamiętnym. Świat
ludzi toczy się po swych własnych koleinach; jako czarownicy nie mamy
żadnego interesu w kontynuowaniu tego biegu rzeczy. Sztuką czarownika jest
być na zewnętrznej stronie wszystkiego, bycie ciągleniegodnym uwagi. I
coś jeszcze, sztuką czarowników jest nigdy nie marnować swej
mocy.***Zatrzymujemy obrazy świata w naszej uwadze. Pozwól swej
uwadze łączyć się z obrazami świata. Jeżeli nie zogniskujesz swej uwagi na
świecie, świat załamuje się. Zamiast walczyć by osiągnąć koncentrację,
pozwól obrazom odchodzić, to jest jakprzyglądanie się odległym
wzgórzom, lub spoglądanie na wodę, rzekę, obserwowanie chmur.Gdy
przyglądasz się z otwartymi oczami, zostajesz oszołomiony, a oczy szybko
się męczą, ale jeżeli są na pół zamknięte i przemykają z góry na dół to
możesz patrzeć godzinami.Jak już ci mówiłem, tonal i nagual są dwoma
odmiennymi światami. W pierwszym mówisz, w drugim działasz. Na początku,
każdy z nas w skrytości ducha nie potrzebuje świata naguala. Jesteśmy
przestraszeni, a po za tym, mamy swe myśli. Naszanieugięta intencja i
nasza nieskazitelność zabiorą nas dalej.***Każdy może 'widzieć,' a
jednak wolimy nie pamiętać tego co widzimy.***Naszą uwagą możemy
zatrzymać obrazy z snu, w ten sam sposób jak zatrzymujemy obrazy świata.
Sztuką 'śniącego' jest sztuka uwagi.***Twoją 'przyczyną' jest
demon, które trzyma cię na łańcuchu. Musisz go zwyciężyć jeżeli chcesz w
ogóle uprzytomnić sobie cokolwiek z tej wiedzy. Sam znajdź rozwiązanie jak
zwyciężyć swoją 'przyczynę.' Mówiąc 'przyczyna' nie mam na myśli
zdolnoścido logicznego rozumowania, wnioskowania i myślenia w
uporządkowany racjonalny sposób. Dla mnie, 'przyczyna'oznacza
uwagę.***Rdzeniem tego czym jesteśmy jest nasza percepcja, a magią
tego czym jesteśmy jest świadomość. Percepcja i świadomość może występować
jak pojedyncza, funkcjonalna nierozerwalna jednostka, która ma dwie
domeny. Pierwszym z nich jest 'uwagatonala;' czyli to co mówimy,
zdolność przeciętnych ludzi do postrzegania i określania ich świadomości w
zwykłymcodziennym świecie: nasz 'pierwszy pierścień mocy;' nasza
wzbudzająca grozę, ale brana jak coś całkowicie oczywiste, zdolność 
do wydawania rozkazów dla naszej percepcji w codziennym świecie. Drugą
dziedziną jest 'uwaga naguala;' zdolność do umieszczania naszej
świadomości w niezwykłym świecie. Jest to nasz 'drugi pierścień mocy,'
absolutnie cudownazdolność, którą posiada każdy z nas, ale używa jej
tylko czarownik, wydając rozkazy w niezwykłym świecie. To co usiłuję
zwyciężyć, a właściwie zlikwidować w tobie, to nie jest to twoja
'przyczyna' jako zdolność służąca do racjonalnego myślenia, ale twoja
'uwaga w tonalu,' lub twoja świadomość w świecie zdrowego rozsądku.
Codzienny świat istnieje, ponieważ wiemy jakzatrzymywać jego obrazy;
konsekwencje tego są takie, że jeżeli zabraknie jednej kropli uwagi
potrzebnej do podtrzymywania tych obrazów, świat rozpada się. Liczy się
tylko praktyka. Jeśli raz utrzymasz swoją uwagę na obrazach z snu, twoja
uwaga zostaje tam zahaczona już na dobre. W efekcie, możesz zatrzymywać
obrazy w każdym śnie. Nasz 'pierwszy pierścień mocy' zostaje zaangażowany
już na samym początku naszego życia, żyjemy mając wrażenie, że to już jest
wszystko co wiemy onaszym świecie. Nasz 'drugi pierścień mocy, uwaga w
nagualu,' zwykle pozostaje ukryty przed ogromną większościąz nas,
objawia się nam tylko w chwili naszej śmierci. Istnieje ścieżka aby to
osiągać, mimo tego, że jest dostępna dla każdego z nas, to tylko
czarownicy nią podążają, ścieżka ta wiedzie przez 'śnienie. Śnienie' jest
w istocie przekształcaniem zwykłych snów wsprawy wymagające woli.
'Śniący,' przez zaangażowanie ich 'uwagi naguala' i koncentrowanie się na
przedmiotach w swychzwykłych snach, zmieniają te sny w 'śnienie.' Nie
ma żadnej procedury pomocnej w osiąganiu 'uwagi naguala,'
tylkowskazówki. Znajdowanie swych rąk w snach jest pierwszą wskazówką;
ćwiczenie mobilizuje uwagę do znaczeniaznajdywania przedmiotów,
poszukiwania specyficznych cech, takich jak budynki, ulice i tak dalej.
Stąd już jeden krok do 'śnienia' o konkretnych miejscach w wymaganych
porach dnia. Końcowy etap pociąga 'uwagę naguala' do skupienia się na
totalnej pełnisiebie. Końcowy etap zwykle rozpoczyna się od snu, który
wielu z nas już kiedyś miało,w tym śnie patrzymy na samych siebie
śpiących w łóżku. W chwili gdy czarownik ma taki sen, jego uwaga rozszerza
się do tego stopnia, że zamiast obudzić się jak uczyniłby to każdy z nas w
podobny położeniu, on odwraca się na piętach i wkracza w działanie, tak
jak gdyby działał w zwykłym świecie codziennych spraw. Od tej chwili
następuje załamanie, podział na rodzaje w jednorodnej osobowości. Wynikiem
zaangażowania 'uwagi naguala' i rozwijania tego do wysokości i
wyrafinowania naszejcodziennej uwagi świata, jest identyczny świat i
istnienie w nim nas samych, ale stworzonych w 'śnieniu.'Nie ma żadnych
zdefiniowanych standardowych kroków pomocnych w osiąganiu podwójności, tak
jak nie ma żadnych zdefiniowanych kroków w osiąganiu przez nas naszej
zwykłej świadomości. Po prostu robimy to poprzez praktykowanie. W czynie
angażującym naszą 'uwagę naguala,' znajdujemy odpowiednie kroki.
Praktykowanie 'śnienia' w aroganckisposób, stwarza sytuację
utrudniającą osiągnięcie tego. 
***Powstaje pęknięcie pomiędzy światami i to
jest coś więcej niż tylko metafora. Jest to raczej zdolność do zmiany
poziomów uwagi. Nie próbuj ogarnąć tego rozumem. Działaj jak wojownik i
podążaj za tym co ci powiedziałem.***Wybieramy tylko raz.
Wybieramy czy być wojownikiem, czy być zwykłym człowiekiem. Druga szansa
nie istnieje. Nie na tej ziemi.***Jedyną wolnością wojownika jest
zachowywać się nieskazitelnie. Nieskazitelność jest nie tylko wolnością,
ale jest to też jedyny sposób na potrząśnięcie ludzką formą.Druga
uwaga, lub uwaga naguala, jest osiągana tylko wtedy gdy wojownik zamiata
do czysta blat stołu na wyspie tonala. Osiągnięcie drugiej uwagi czyni te
dwie uwagi pojedynczą jednostką, jednostka ta jest totalną całością nas
samych.Praca nad nieskazitelnym życiem jest jedyną droga do utraty
ludzkiej formy. Utrata ludzkiej formy jest niezbędną esencją dla
zjednoczenia dwóch uwag. Uwaga pod stołem jest kluczem do wszystkiego co
robi czarownik. Aby sięgnąć potę uwagę musisz nauczyć się 'śnić.'
Innym sposób by nauczyć się 'śnienia' wiedzie przez opanowanie
wpatrywaniasię. Jeżeli ty wpatrujesz się na stertę liści przez wiele
godzin twoje myśli uspakajają się. Bez myśli, uwaga tonala zmniejsza się i
nagle twoja druga uwaga zaczepia się na liściach i liście stają się czymś
innym. Chwila, w której druga uwaga zaczepia o cośjest nazwana
'zatrzymaniem świata.' Trudność w wpatrywaniu się polega na nauczeniu się
uspakajaniu swychmyśli. Możesz 'zatrzymać świat' gdy się gapisz.
Jedynym sposobem na 'zatrzymanie świata' jest ciągłepróbowanie. Połącz
wpatrywanie się na suche liście z poszukiwaniem swych rąk w śnieniu.
Łapiąc w pułapkę swą drugą uwagę na suchych liściach, wpatrujesz się w
nie, a w 'śnieniu' rozszerzasz to. Wszystko co tam jest, służy do
wpatrywania się. Wszystko co jest nam potrzebne aby zastawić pułapkę na
naszą drugą uwagę to próbowanie i próbowanie wciąż od nowa.Gdy
'śniący' już wie jak 'zatrzymywać świat' poprzez przyglądanie się liściom,
może przyglądać się innym rzeczom; i w końcu gdy 'śniący' utraci swą formę
całkowicie, może wpatrywać się we wszystko. W wpatrywaniu się pierwszymi
po liściach, są małe rośliny. Małe rośliny są bardzo niebezpieczne. Ich
moc jest silnie skoncentrowana; posiadają bardzo intensywne światłoi
czują, że 'śniący' wpatruje się w nie; wtedy natychmiast poruszają się i
strzelają światłem w przyglądającego się. 'Śniący' muszą na początku
wybrać jeden gatunek rośliny i wpatrywać się w nią. Następnie wpatrujemy
się w drzewa. I tu, 'śniący' mają swój szczególny rodzaj drzewa do
wpatrywania się. Następnie patrzymy na małe poruszające się żywe
stworzenia. Małeowady są bardzo wdzięcznym przedmiotem. Ich ruchliwość
czyni je nieszkodliwymi dla wpatrującego się, w przeciwieństwie do roślin,
które pompują swe światło bezpośrednio od ziemi.Następnym krokiem
wpatrywania się są skały. Skały są bardzo stare i potężne,mają wyraźne
światło, które jest raczej zielonkawe w kontraście z białym światłem
roślin i żółtawym światłem ruchomych żywych istot. Skały nie otwierają się
łatwo dla wpatrujących się w nie, ale jest to warte zachodu dla
przyglądającego się im, by trwał wuporze, ponieważ skały przechowują
niezwykłe tajemnice ukryte w ich rdzeniu, tajemnice, które mogą pomóc
czarownikowiw jego śnieniu. Druga seria w rozkazie wpatrywania się
polega na przyglądaniu się cyklicznym zjawiskom: deszczowi i mgle.
Wpatrujący się mogą koncentrować swą drugą uwagę na deszczu i sami mogą
poruszać się wraz z nim, lub koncentrować się na tle i używać deszczu jak
szkła powiększającego do odkrywania cech ukrytych objawień. Miejsca mocy,
lub miejsca, których powinno się unikać można znaleźć poprzez wypatrywanie
ich w deszczu. Miejsca mocy są żółtawe, a miejscaktóre powinniśmy
unikać są intensywnie zielone. Pozycja ciała ma ogromne znaczenia podczas
gdy wpatrujemy się. Musiszsiedzieć na ziemi na miękkiej macie z liści,
lub innej naturalnej poduszce z włókien. Plecy muszą być podparte przez
drzewo, pniak, lub płaską skałę. Ciało musi być zupełnie odprężone. Oczy
nigdy nie są ustawione na jednym przedmiocie, aby uniknąć ich znużenia.
Wpatrywanie się polega na powolnym badaniu przedmiotu, któremu się
przyglądamy, wodzimy oczami wkierunku przeciwnym do ruchu wskazówek
zegara, ale bez poruszania głową. Rozwiązanie to pozwala igrać z
twojąpercepcją bez analizowania celu. Efekt wpatrywania się polega na
tym, że uczysz się zatrzymywać wewnętrznydialog. Takie działanie
skupia twoje spojrzenie i wpatrywanie się, już ci to zresztą mówiłem,
zatapiasz swą świadomość podczas poruszania się wraz z jednoczesnym
brakiem koncentracji na tym na co pada twoje spojrzenie. Jest to pewien
rodzaj uczucia w twoich oczach sięgający wszystkiego w 180-ciu stopniach
przed tobą, podczas gdy utrzymujesz na ustalonej pozycji,ale nie
skoncentrowane oczy właśnie powyżej linii horyzontu Jest to istotna cecha
magii blokująca wewnętrzny dialog. Zatrzymanie wewnętrznego dialogu jest
operacją, sposobem na opisanie aktu uwalniania uwagi w tonalu.Gdy raz
zatrzymamy nasz wewnętrzny dialog, zatrzymujemy też świat. Jest to
operacyjny opis niepojętego procesu koncentrowania naszej drugiej uwagi.
Część z nas jest zawsze trzymana pod kluczem, ponieważ obawiamy się tego.
I to jest nasza 'przyczyna,' część z nas jest tak obłąkana pod tym
względem, że zatrzaskujemy się w tym lochu. Część z nasosiąga drugą
uwagę, kiedy w końcu może skupić się na czymś innym, świat zatrzymuje się.
My, przeciętni ludzie,znamy tylko uwagę tonala, nie ma nic niezwykłego
w stwierdzeniu, że gdy raz uwaga ta ulegazawieszeniu, świat naprawdę
musi się zatrzymać. Koncentrowanie się na naszej dzikiej,
niezwykłejdrugiej uwadze, jest z konieczności przerażające. Jedyny
sposobem by powstrzymać obłąkanegokrewnego przed wtargnięciem do nas,
jest ochranianie się nas samych naszym nie kończącym sięwewnętrznym
dialogiem.***'Śniący' mogą wpatrywać się podczas 'śnienia,' i
rozglądać się za snem podczas wpatrywania się. Na przykład, możesz
wpatrywać się w cienie skał a później, w swoim 'śnieniu,' mógłbyś
dowiedzieć się, że cienie te posiadają światło. Możesz wtedy,podczas
wpatrywania się, szukać światła w cieniach tak długo aż je znajdziesz.
'Wpatrywanie się i śnienie' podążająrazem. ***Wojownik
nie współczuje nikomu. Mieć współczucie, oznacza życzyć sobie by inna
osoba cię lubiła, była w twoich butach, wyciągasz rękę właśnie w tym celu.
Najtrudniejszą rzeczą na świecie jest dla wojownika pozwolić innym być
sobą. Nieskazitelność wojownika pozwala dostrzec mu kim oni są. Mam na
myśli oczywiście to, że ufasz im, iż sąnieskazitelnymi wojownikami jak
ty sam. Jeżeli okaże się, że oni jednak nimi nie są, to jest twoim
obowiązkiembyć nieskazitelnym wobec nich i nic nie mówić, ani słowa.
Tylko czarownik, który widzi i jestbezkształtny może starać się komuś
pomóc. Każdy wysiłek aby komuś pomóc, z naszej strony,jest czynem
arbitralnym kierowanym jedynie przez naszą własną interesowność. 

***Twoim problemem, jak i wyzwaniem jest to,
czy będziesz zdolny do rozwinięcia swej 'woli,' oraz mocy swej drugiej
uwagi by skoncentrować się na czas absolutnie nieokreślony na wszystkim
tym co tylko zechcesz.Przekład
PiotrFarenheid
 

ROZDZIAŁ 6 
 
 

 






 
 
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • teen-mushing.xlx.pl
  • Wątki
    Powered by wordpress | Theme: simpletex | © Lemur zaprasza