ďťż

kurs programowania, w delphi 1

Lemur zaprasza

Strona Główna | Źródła | FAQ | Komponenty | Chat | Delphi Community | Programy | Ankieta | Listy | Kurs





Kurs Programowania, w
Delphi 1 - 5. Rozdział 4.
Dzień Dobry. W Tym Rozdziale, zajmiemy się MessageBoxes, czyli
Okienkami Dialogowymi. Jest to dział, który wato omówić, gdyż często są
one używane.
Oto Schemat Okienka Dialogowego, napisanego, w Delphi:
Application.MessageBox('Treść Okienka', 'Tytuł Okienka', Flagi);
Myślę, że Application.MessageBox, 'Treść Okienka', oraz 'Tytuł
Okienka', są zrozumiałe. Gdybyście mieli jednak jakieś wątpliwości, to
wyślijcie mi E - Maila, na Adres:
webmichael14@poczta.onet.pl. 
Powinienem tu jednak wytłumaczyć Flagi. Flagi, są to Informacje,
dotyczące wyglądu naszego Okienka. Opisują one, jaką na przykład
Windowsową Ikonkę, mamy zamieścić, w naszym Okienku. Jeżeli, w miejscu
Flagi, napiszemy MB_ICONINFORMATION, to, w Okienku, pojawi nam się Ikonka
'I', w Dymku.
Każdy Flag, w MessageBoxes, poprzedzony, jest MB (MessageBox). Jeżeli,
w naszym MessageBox, planyujemy użyć więcej, niż jednego Flaga, to
poszczególne Flagi, oddzielamy od siebie Słowem kluczowym
"Or".
W jednym MessageBox, może być wiele
Flag.
Na Przykład. JEżeli chcemy utworzyć Okienko, z Ikonką "I", w Dymku,
oraz Przyciskami OK i Cancel, to piszemy:
Application.MessageBox('Treść Okienka', 'Tytuł Okienka', MB_OKCancel
or MB_ICONINFORMATION);
Prócz Tworzenia Samego Okienka, możemy też
Rozpoznać, jaki Przycisk, został Kliknięty. Kliknięcie Flaga, zwraca
Wartość String.
Oto Przykład:
procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject);
Var
I: Integer;
begin
I:= Application.MessageBox('Czy, na Dworze jest Cieplo?', 'Program',
MB_YesNo); // Utwórz MessageBox
If I= 6 then //Jeżeli, nacisnieto YES
ShowMessage('Na Dworze, jest Cieplo'); // To Pokaż Okienko, o tresci 'Na Dworze, jest
Cieplo'
If I= 7 then // Jeżeli,
nacisnieto NO
ShowMessage('Na Dworze nie jest Cieplo'); // To, pokaż Okienko, o Tresci 'Na
Dworze nie jest Cieplo
end;
Oprócz Standardtowych MessaageBoxes, mamy jeszcze MessageBoxes, w
których możemy zdefiniować Aplikację, która, pokazuje Okienko.
Struktura tego MessageBox, jest następująca:
MessageBox(Uchwyt Aplikacji, 'Treść
Okienka', 'Tytuł Okienka, Flagi);
Jak Widać, obydwa typy MessageBoxes, różnią się głównie tym, że w tym
drugim nie musimy dodawać Application, przed MessageBox, oraz Uchwytwem
Aplikacji. Co tu jest ten Uchwyt Aplikacji? Jest To Odnośnik, do
Aplikacji, do której, chcemy się odwołać, np. Możemy się oswołać do
Notatnika, wygenerować MEssageBox, który nie jest wysyłany, przez nasz
Program, lecz Właśnie, przez Notatnika.
Dzięki Uchwytowi Aplikacji, możemy, z Poziomu naszego Programu, "Złapać
się" innego Programu.
Oczywiście, Uchwyty, trzeba poznać.
 
Tutaj, Prezentuję Tabelę, z Flagami i ich Opisami:
 




Flag:
Opis:


MB_OK

Przycisk OK


MB_YESNO

Przyciski Tak i Nie


MB_OKCancel

Przyciski OK i Anuluj


MB_YESNOCANCEL
Przyciski: Tak, Nie i Anuluj


MB_RETRYCANCEL
Przyciski: Ponów Próbę i Anuluj


MB_ABORTRETRYIGNORE
Przyciski: Ponów Próbę, Przerwij, Zrezygnuj


MB_ICONINFORMATION
Ikonka Informacuyjna ("I", w Dymku)


MB_ICONWARNING MB_ICONEXCLAMATION
Ikonka Ostrzegawcza


MB_ICONSTOP MB_ICONHAND MB_ICON ERROR
Ikonka: Znak Stopu

MB_DEFBUTTON*, Gdzie
Gwiazdka, To, Numer Guzika
Ustawia Domyślnym Guzik,
Zdefiniowany
Wartości, Zwracane, przez Flagi:



FLAG
Wartość
Zdarzenie

IDOK
1
Kliknięto Guzik
OK

IDCANCEL
2
Kliknięto Gizik
Anuluj

IDABORT
3
Kliknięto Guzik
Przerwij

IDRETRY
4
Kliknięto Guzik
Ponów

IDIGNORE
5
Kliknięto Guzik
Zignoruj

IDYES
6
Kliknięto Guzik
YES

IDNO
7
Kliknięto Guzik
NO
To By Było, na tyle, w Rozdziale 4.
Ściągnij
Przykład.
 
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • teen-mushing.xlx.pl
  • Wątki
    Powered by wordpress | Theme: simpletex | © Lemur zaprasza