ďťż

307

Lemur zaprasza

Wstecz / Spis treści / Dalej
TEORIA KWANTÓW
1. Zasady fizyki obejmują badania teorii kwantów. Jest to teoria o podziale energii w naturze. Była ona rozwinięta na Uniwersytecie Berlińskim jako wynik badania promieniowania przedmiotów czarnych. Badania te doprowadziły do wniosku, ze wszystkie formy wypromieniowują określoną energię, i że nie istnieje nic w świecie form, co by było bezwładną masą. Każda forma ma w sobie pewien stopień energii, a jest ona wyraźną emanacją energii napełniającej przestrzeń nieskończoną. Dość energii, jaką wypromieniowuje każda poszczególna forma jest wprost proporcjonalna do stosunku, w jakim ona stoi do energii uniwersalnej.
2. Tak jak wahadło się kołysze długim lub krótkim łukiem, zależnie od ilości siły, która je wprawiła w ruch, tak wszystkie formy zatrzymują ilość energii czynnej, potrzebnej do wysłania ruchu. Energię tę zatrzymuje forma w takim stopniu, w jakim ją otrzymuje przez stosunek do energii, która ją wysłała. Jeżeli wahadło się zatrzymuje, to dlatego, że siła pobudzająca przestała wywierać na nie swój wpływ. Materia staje się mniej czynna w miarę jak traci kontakt z początkową siłą pobudzającą, która ją wprowadziła w ruch. Gdy ta energia przestaje działać w formie, forma ulega rozkładowi.
3. Metafizycznie biorąc, ma to wiele żywotnego znaczenia dla świata zachodniego. Ruch w Stanach Zjednoczonych uległ zastojowi, a wszystko przez to, że nie było tam faktycznie podstaw, co znaczy, że był on oparty tylko na półprawdach. Fakty są podstawą naszej metafizyki, ale fakt ten był przeoczony, źle zrozumiany przez większość jego głosicieli w Stanach Zjednoczonych. Wszystko to omówimy w naszych rozważaniach o Teorii kwantów.
4. Świat wschodni, ludzie wyższych myśli, znali fakty wysunięte w Teorii kwantów. Operują oni, krótko mówiąc – jednym faktem: uniwersalnością wszystkich rzeczy, a więc, operując tym jednym faktem, mają określoną podstawę zarówno dla nauczycieli, jak i dla metafizyki, Psychologia świata zachodniego jest tylko dziecinną zabawą – oparta jest bowiem w wysokim stopniu na teorii. Ile razy operujecie podziałami na mentalne, materialne, fizyczne musicie opierać co najmniej 75 procent waszych obliczeń na teorii. Dzielenie nie jest jednością, a jedność nie jest dzieleniem, a podstawą całego stworzenia jest jedność. Jam Jest, Który Jest i nie ma innego prócz Mnie", jest wiecznym stwierdzeniem faktu jedności wszystkich rzeczy. Bezpośrednie pogwałcenie tej jedności podstawowej leży w ujmowaniu umysłu jako mającego fazy, władze lub zdolności, podczas gdy w rzeczywistości umysł jest jednością nie tylko w jednostce, ale i we wszechświecie. Forma materialna nie jest czymś odosobnionym od wszechświata i czymś odeń niezależnym, lecz jest jednym z substancją wszechświata i jedno w substancji uniwersalnej. Ciało fizyczne nie jest izolowaną fazą planu twórczego, lecz jest w energii uniwersalnej i stanowi jedno z tą energią. Pogwałcić tę jedność podstawową, to się odizolować i wtrącić w stan hipnotyczny, w którym wydaje się wam, że jesteście oddzielną istotą i przez to się odcinacie, wyzbywacie się żywotności i w ostatecznym wyniku niszczycie waszą zdolność do dalszego przejawienia się na tym planie. Zaprzeczyć stosunkowi widzialnego do niewidzialnego jest to wyrzucić siebie samych ze swego ciała i wtrącić się w niewidzialność.
5. Filozofia Wschodu nie jest oparta wcale na teorii, lecz na określonym naukowym fakcie, czyli zasadzie. Jest to ta sama idea, którą Einstein wysnuwa z Teorii kwantów. Udowodnił on to lepiej, niż którykolwiek inny naukowiec świata zachodniego. Wielu ludzi porusza się na krawędzi zjawisk fizycznych, obcując jednocześnie z prawdziwą myślą religijną.
6. Człowiek Wschodu nie podchodzi wcale do sprawy myśli religijnej jako do teorii. Dowodząc faktycznie, że nie jest ona teorią, uskutecznia przez to sam fakt i możliwości, jakie ten fakt za sobą pociąga. Filozofowie Wschodu nie stwarzają teorii o niczym – opierają się zawsze na faktach. Oczywiście nie jest to faktem dlatego, że oni to głoszą, lecz fakt ten istotnie ma podstawę naukową. Fakt ten był jasno głoszony przez Chrystusa, w słowach: Ja i Ojciec mój Jedno jesteśmy", zachowując jedność swą z Całością. Jest to podstawa, z jakiej musi się rozwijać wszelkie zdrowe życie, 1 tylko w tym stopniu, w jakim tę jedność człowiek utrzymuje zaczyna on promieniować tą energią, która mu dała istnienie. Jest to podstawa Teorii kwantów, zastosowana z punktu widzenia czystej religii bądź czystej metafizyki. I to jest przyczyna, dla której filozofowie Wschodu poświęcają tyle uwagi Teorii kwantów. Dostrzegają, że naukowcy świata wracają do podstaw myśli religijnej, istniejącej od tysięcy lat.
7. Einstein nie wystąpił wprost, mówiąc, że wszystko jest Duchem, ale ukazał, iż materialność oparta jest na jednym łącznym określeniu. Przedstawił je jako jedną ogólną zasadę współuzależniającą wszelką fizyczność. Ścisłe to samo powiedziała już dawniej wyższa myśl Wschodu: że jest jedna zasada, jedna podstawa naukowa, a podstawą tą jest Zasada Bytu.
8. Obecnie świat zachodni rozumuje, nie biorąc za punkt wyjścia tej zasady. Tam ludzie dopracowują się tej zasady od strony zewnętrznej, a więc z konieczności, ale jest to prawdziwa forma rozumowania; znaczy to, że ta forma rozumowania nie jest rozumowaniem prawdziwie naukowym. Wszelkie prawdziwe rozumowanie musi brać za punkt wyjścia Zasadę i przechodzić do jej przejawienia, a nie iść od przejawu do Zasady. Wyobraźcie sobie pracę nad jakimś problemem przez rozumowanie wsteczne lub usiłowanie rozumowania do zasady przez rozpatrywanie rozmiarów, kształtu, formy i ogólnej budowy, nagromadzenia figur. Ludzie na Zachodzie, dążąc do rozwiązania zagadki życia właśnie to robią. Tą drogą wyrabiają w sobie mentalność, czyli intelekt A jak już wiecie, ich wiedza intelektualna podlega ciągłym rewizjom, gdyż nie udowadnia samej siebie. Dlatego jeden z naszych nowoczesnych uczonych powiedział, że wszystkie napisane przed ostatnimi 10 laty dzieła naukowe powinny być spalone. Świat wschodni wznosi się ponad intelektualizm, tj. zwykły intelektualizm. Oczywiście prawdziwa Zasada i rozumowanie od Zasady Faktu Jedynego jest najwyższą formą intelektu. Lecz hipnoza, jaką przyjmuje świat wschodni stawia ją całkowicie na prawdziwej podstawie intelektualnej, prowadząc go do jasnej koncepcji.
9. Intelekt świata zachodniego obejmuje szeroki zakres, lecz nie dochodzi w swych hipotezach czy teoriach do żadnego wniosku. Ludzie na Zachodzie doszli do tego punktu, że wiedzą o istnieniu pewnych czynników określających, lecz określając, nigdy nie idą wprost do Zasady Jedynej, gdy operują faktami. Filozofowie Wschodu opierali zawsze swe przesłanki na Jednym Fakcie Naturalnym. I tu oto macie podstawy Teorii kwantów – Jedyny Fakt Uniwersalny, z którego emanują wszystkie formy, działający jako siła ożywiająca stworzone formy – uniwersalne (powszechne) rozdzielanie energii.
10. Różnica między hinduskim pojęciem a monizmem zachodnim polega na tym, że ten ostatni wyeliminował wszystko oprócz ślepej siły przyrody czy stworzenia. Hindusi zawsze uważali Siłę za czynną, inteligentną i wiedzącą, co czyni moc, przepełnioną energią – siłę, która dokonała rozumnego stworzenia, dążącego do rozumnego celu – i wiedzieli, że ktokolwiek będzie pracował z inteligencją tej siły, może przez nią dokonać wszystkich rzeczy.
11. Zagadką całej tej sprawy jest przeto właściwa wiedza. To, co nazwaliśmy wiedzą, zniknęło: prawdziwa wiedza jest poza zmysłami. Prawdziwa podstawa wiedzy, to poznanie siły poruszającej i pobudzającej, i celu, ku któremu ona dąży, gdyż to poczucie pobudzające, czyli wewnętrzne poczucie dążenia motywującej Siły Wszechświata przywiodło wszystkie rzeczy do istnienia na początku i doprowadzi je do bytu przez tę jednostkę, która czuje i pracuje w harmonii ż jego celem.
12. Prawdziwą wiedzę zdobywa się przez samadhi, czyli ciszę. Przychodzi ona przez odczucie wewnętrzne, czyli wiedzę intuicyjną, jest to właśnie to, co nazywamy uświadomieniem. Przez usilne staranie zdobądźcie świadomość. Gdy jesteśmy posłuszni temu prawu, co wewnętrznie czujemy, dążenie jest zrealizowane, a wówczas mamy należytą wiedzę, gdyż oparta jest na wypracowaniu pochodzącym z Zasady, W ten sposób przychodzi każda prawdziwa wiedza nie tylko w sprawach duchowych, lecz w stosunku do wszystkich zasad, jakich używamy w życiu codziennym. Odkrywamy pewne zasady, stosujemy je, osiągamy wyniki, z których wyprowadzamy naszą wiedzę.
13. Gdy czerpiecie wiedzę całkowicie z dziedziny hipnozy, odpadacie od podstawowych faktów prawdy. Wiedza niekoniecznie istnieje w faktach podstawowych – te fakty istniały przed poznaniem i są od niego większe. Wiedza, jak to ujmują Hindusi, przychodzi wprost z wyrażenia faktów podstawowych.
14. Gdy Biblia mówi, że: "ciało nic nie przynosi", to nie chce powiedzieć, że ciało jest niczym. Nie ma w nim rzeczywistości poza tą, która jest z Ducha, gdyż on powołał je do istnienia. Ciało nie jest twórcą, ono niczego nie stwarza, gdyż jest rzeczą wytworzoną. To Duch wytwarza. Ciało jest Duchem w formie, jak to ujmują. Nie czynią oni rozróżnienia między ciałem a Duchem, czyli aspektem materialnym a duchowym. Dlatego wszystko dla nich jest jednym i tym samym. Słowo, które stało się ciałem, jest prawdziwą formą duchową. Gdy Duch pracuje w formie przejawionej, słucha on przejawienia prawa. Jeżeli możecie poznać to prawo, możecie bezwarunkowo poznać Ducha. Jak mówi Paweł: "Wiara jest substancją Ducha", znaczy to, iż wiara, która stała się wiedzą, jest całą substancją. Teraz wiecie, zamiast posiadać wiarę. Oto, dlaczego w sanskrycie nie ma odchyleń. To oczywistość Ducha, która najpierw jest wiarą, a potem staje się wiedzą, stwarza. Ludzie tworzą zawsze przez tę oczywistość, nie przez zmysły lub poczucie materialności, lecz przez wszelką substancję jako Ducha.
16. Wiara jest czynną zasadą umysłu. Umysł działający na podstawie wiary wewnętrznej bądź świadomości dojrzewa do wiedzy lub staje się wiedzą absolutną. Intuicja duchowa nie jest wiedzą bezpośrednią, dotyka ona świadomości nie- skończonej, wprost u jej źródła. Ta zdolność wiedzy bezpośredniej spoczywa w każdym człowieku. Niektórzy przejawiają ją we wczesnej młodości, głównie dlatego że nie zdążyli jeszcze tak bardzo ulec hipnotyzmowi. Znaczy to, że im mniej ktoś podlega, tzw. wiedzy rasy, która naprawdę jest niewiedzą, tym łatwiej idzie za tym, co instynktownie wie i odczuwa jako prawdziwe. Jest to zawsze we wnętrzu jednostki i musi być wydobyte.
17. Jezus powiedział: "Nie mam nic, z wyjątkiem tego, co przychodzi w imieniu i przez moc Chrystusa", wprowadzając siebie w bezpośrednią receptywność intuicji duchowej w każdym czasie. Co czynił Jezus, to naprawdę było lekcją, jak każdy człowiek powinien postępować w każdej fazie życia i że możecie stanowić Jedno z Ojcem, tak jak on stanowił Jedno z Ojcem, a kontakt z Nim miał zawsze przez Chrystusa, Sowo Boga, które jest faktem wewnętrznym wszystkich ludzi. "Chrystus jest wszystkim i we wszystkich" i Chrystus jest wewnętrzną rzeczywistością w każdej jednostce.
18. Jest tylko jeden rodzaj intuicji, tak jak jest tylko jeden rodzaj wzroku fizycznego. Możecie swymi oczyma patrzeć na wszystko i odkrywać cokolwiek pragniecie. Możecie patrzeć na piękno i brzydotę, używając tego samego wzroku. Jedno jest pożądane, drugie niepożądane. Możecie wyćwiczyć waszą intuicję do wyszukiwania zasady określającej i jej działań, i możecie wyćwiczyć ją do planów psychicznych i wyszukiwania, co tam się dzieje albo możecie ją wyćwiczyć tak, aby wykryć tajemne myśli i intencje waszego sąsiada. Lecz intuicja skierowana ku czemukolwiek innemu, niż prace samej Zasady jest perswazją, odwróceniem sensu przez zmysły, a wynikiem jest hipnoza, która otacza mgłą jasne postrzeganie jednostki. Jedynym sposobem uniknięcia jakiegokolwiek stopnia hipnozy, to wyćwiczenie intuicji w aspekcie wiedzy bezpośredniej. Jest to ścieżka światła, a wszelkie odwrócenie zmysłu intuicyjnego jest ścieżką ciemności.
19. Stara teoria okultystyczna głosząca, że zmysły muszą być zniszczone czy zabite lub odwrócone nie zgadza się z naukami czystej filozofii hinduskiej. Nauki te mówią, że wszystko jest Duchem, że zmysły są duchowe, ale muszą być tak używane, żeby ich prawdziwe duchowe znaczenie było zachowane. Stają się one drogami wyrażania tego, co poznaje intuicja jako przychodzące od Ducha. To bezpośrednie poznawanie jest również bezpośrednim przejawianiem. Gdybyśmy przyjmowali fakty przejawione w Zasadzie, to by się nam one natychmiast przejawiły. Jest to właśnie tak łatwe. Człowiek Zachodu po prostu zatonął w komplikacjach.
20. Jeżeli rozumiecie we właściwy sposób naturę tego, co nazywacie materią, tj. jako czystą substancję duchową, wówczas możecie zobaczyć, dlaczego to jest prawdziwe. Hindusi mówią: "Ściśnijcie czworobok, a otrzymacie inną substancję, rozluźnijcie go, a otrzymacie znowu inną". Nie określajcie tego jako substancji materialnej (fizycznej), gdyż zgęszczenie ani rozluźnienie nie zmienia jej natury, tyłka względne położenie atomów. Woda czy lód jest tak samo H2O, bez względu na jej formę, a ta zdolność ekspansji czy skurczenia się jest jej czwartym wymiarem. Podobnie też zdolność rozszerzania czegoś od jednej potęgi do innej przez proste przegrupowanie atomów jest czwartym wymiarem tegoż i nie zmienia właściwego mu charakteru. Jeżeli wszystkie rzeczy stworzone są z substancji duchowej, to nie ma linii rozdzielającej pomiędzy tym, co nazwaliśmy Duchem, a jego przejawieniem. Tylko wtedy, gdy człowiek jest pod hipnozą, wyobraża sobie, że istnieje cokolwiek poza łącznością wszystkich rzeczy i jednią wszystkich rzeczy. Przez swój stan hipnozy nadaje on fałszywą formę pojęciom, a zniekształcenia te są wytworami jego niewiedzy.
Dla nauczyciela
§§ 1-2. Lekcje zawarte w tym objaśnieniu Teorii kwantów dają niezwykłą sposobność, aby wpoić w umysł ucznia fakt, że wszystkie jego braki spowodowane są przez jego oddzielenie się od (Początkowej) Pierwszej Przyczyny. Tak jak silnik staje, gdy jest odłączony od prądu elektrycznego lub jak światło gaśnie, gdy przekręcamy wyłącznik, tak człowiek przestaje funkcjonować w tym stopniu, w jakim się oddziela od Ducha Bożego.
§ 3. Gdy przychodzi do traktowania spraw tego świata, tylko za pomocą myśli, człowiek prędzej czy później wyczerpuje zdolność osiągania. Tylko przez głęboką medytację nad jednością wszystkich rzeczy, jednością człowieka z Bogiem, moc jego odżywa tak, iż powraca on znowu do stanu mocy, która prawowicie należy do niego. Człowiek sam z siebie nie może nic zrobić – to Duch ożywia, a gdy umysł i natura człowieka są znowu ożywione przez Ducha, jego słowa i czyny stają się żywe, i tylko wtedy porusza się on z mocą.
§§ 4-7. Jest to ogromna różnica dla człowieka, czy wychodzi on z prawdziwej czy fałszywej hipotezy. Wnioski, do których dochodzi w swych wywodach, zależą od podstawy, czyli zasady, z której on wychodzi. Jeśli ta podstawa jest fałszywa, wnioski muszą być też fałszywe. Ponieważ tworzenie zaczęło się w wielkiej Powszechnej Całości, człowiek nie może znaleźć żadnego istotnego punktu wyjścia swego działania, jak z tej samej zasady i podstawy. Nie możecie przystosować zasady do swej myśli, lecz należy przystosować się do ruchu zasady i myśli muszą się rozwijać z tej zasady. Z kolei działanie musi się stosować też do tej samej zasady i tylko wtedy można mieć nadzieję na osiągnięcie wyników, które są zgodne z podstawową naturą.
§§ 8-9. Paragrafy te mówią o różnicy między rozumem (reason) prawdziwym a fałszywym, między logiką rozumną a fałszywą. Odwracamy zupełnie, gdy pracujemy od zewnętrzności lub, gdy pracujemy dla wyników czysto zewnętrznych, które jak sobie wyobrażamy, odpowiadają naszym pojęciom o rzeczach. Istnieje ustalony ład we wszechświecie i tylko przez ustawienie się według naturalnego porządku rzeczy możemy mieć nadzieję na uzyskanie pomyślnych wyników.
§ 10. Siła, która zaplanowała i stworzyła wszechświat nie może być uważana za siłę nierozumną czy ślepą, działającą bez świadomego kierunku. Elektryczność musi być rządzona przez inteligencję w naszym życiu codziennym, inaczej nie moglibyśmy mieć światła, ciepła i energii, wytwarzanych przez nią. Elektryczność sama w sobie jest siłą ślepą, lecz poddana władzy inteligencji, daje wyniki konstruktywne. Tak samo każda siła twórcza we wszechświecie, musi być poddana kierownictwu inteligencji, inaczej nie byłby możliwy porządek w stworzeniu.
§§ 11-13. Prawdziwa wiedza przychodzi przez takie uciszenie, iż wyczuwa się w sobie ruch sił uniwersalnych, Ducha Bożego. Działanie Jego nie tylko staje się siłą ożywiającą, witalizującą – lecz budzi uświadomienie w ludzkim umyśle. "Natchnienie Wszechmocnego daje uświadomienie". Tak samo jak musicie wpierw zrozumieć działanie zasad matematycznych przez spokojne poddanie się regułom, tak musicie kontemplować działanie Zasady Boskiej, aż zrozumiecie jej poczynania. Wiedza jest nagromadzeniem pojęć, a prawdziwa wiedza jest wynikiem ujrzenia (dostrzeżenia) Ducha Bożego Przejawionego. Wiedza przychodzi przez kontemplowanie takiego procesu – to świadomość dostrzega drogę do wyników.
§ 14. Ani umysł, ani materia nie mają mocy stwarzania czy wytwarzania. Moc wytwarzania jest w Umyśle, czyli w Duchu. To Duch ożywia – życie się odnawia, moc budzi przez obcowanie z Duchem.
§§ 15-16. Wiara jest środkiem, przez który dostrzegana i stosowana jest Zasada. Po pierwsze: wiara daje umysłowi odpoczynek ad jego własnej działalności do zyskania nowego rozpędu. Po drugie: pozwala mu polegać na tym rozpędzie, aż do wydania przez tenże wyników. Wiara jest pewnego rodzaju przetwornicą umysłową, dzięki której rzeczy niedokonane lub siły nie przejawione dochodzą do przejawienia.
§ 17. Tajemnicą mocy Jezusa było pełne poleganie na tym, co żyło w jego najgłębszej naturze i co nazywał Ojcem w nas. Prawo Boże zapisane jest w naszym wnętrzu, a być posłusznym w świecie zewnętrznym, temu, co drży w naszym wnętrzu znaczy przenosić wewnętrzną zdolność w przejaw na zewnątrz. To, co się porusza w najgłębszej naturze człowieka jest wewnętrznym działaniem Zasady Uniwersalnej.
§ 18, Intuicja jest tylko drugą drogą, którą dochodzi się do wewnętrznych faktów życia. Wyćwiczony do Wszechwiedzy Bożej, czyli wszechobejmującego pojmowania najwyższej inteligencji, człowiek może zrozumieć wszystko – każdą sytuację z punktu widzenia poznania absolutnego.
§ 19. Zmysły wewnętrzne są drogami, przez które wyrażamy wiedzę wewnętrzną światu zewnętrznemu. Zmysły te nie powinny być potępione ani zniszczone – w przeciwnym razie zniszczylibyście drogi do świata zewnętrznego. Przestrzegajcie tego, aby funkcje całej waszej istoty szły równolegle z najwewnętrzniejszymi skłonnościami waszej natury, aż wyrazicie to, czym jesteście w oczach Boga.
§ 20. Poznać naturę wszystkich rzeczy, niejako oddzielnych, lecz jako jedną i tę samą rzecz w różnych fazach rozwoju – jest to posiadać moc i panowanie, należące do was jako wytwór Jedynej, Pierwszej Przyczyny; jest to ponownie posiadać tę moc.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • teen-mushing.xlx.pl
  • Wątki
    Powered by wordpress | Theme: simpletex | © Lemur zaprasza