pkt

Lemur zaprasza

Rysowanie punktu

Mamy już ustawiony tryb graficzny. Teraz możemy zacz±ć rysować jaki¶ punkt. Służy do tego funkcja 0x0C przerwania 0x10. Musimy jej podać numer koloru, stronę na któr± zapisujemy piksel, no i oczywi¶cie współżędne piksela.



char strona=0x00,
kolor=0x0F;
unsigned int kolumna=100,
wiersz=150;
asm
{
MOV AH, 0x0C
MOV BH, strona
MOV AL, kolor
MOV CX, klumna
MOV DX, wiersz
INT 0x10
}

Trzeba jednak pamiętać żeby nie wychodzić poza ekran. Można zrobić ograniczenia, ale trzeba je uzależnić od trybu którego używamy. Czyli w tym momencie utwóżmy sobie funkcję której będę używał w póĽniejszych działach.



void punkt(unsigned int x, unsigned int y, unsigned char kolor, unsigned char strona=0x00,)
{
asm
{
MOV AH, 0x0C
MOV BH, strona
MOV AL, kolor
MOV CX, x
MOV DX, y
INT 0x10
}
}
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • teen-mushing.xlx.pl
  • WÄ…tki
    Powered by wordpress | Theme: simpletex | © Lemur zaprasza