Lemur zaprasza
Rysowanie punktu Mamy już ustawiony tryb graficzny. Teraz możemy zacz±ć rysować jaki¶ punkt. Służy do tego funkcja 0x0C przerwania 0x10. Musimy jej podać numer koloru, stronę na któr± zapisujemy piksel, no i oczywi¶cie współżędne piksela. char strona=0x00, kolor=0x0F; unsigned int kolumna=100, wiersz=150; asm { MOV AH, 0x0C MOV BH, strona MOV AL, kolor MOV CX, klumna MOV DX, wiersz INT 0x10 } Trzeba jednak pamiętać żeby nie wychodzić poza ekran. Można zrobić ograniczenia, ale trzeba je uzależnić od trybu którego używamy. Czyli w tym momencie utwóżmy sobie funkcję której będę używał w póĽniejszych działach. void punkt(unsigned int x, unsigned int y, unsigned char kolor, unsigned char strona=0x00,) { asm { MOV AH, 0x0C MOV BH, strona MOV AL, kolor MOV CX, x MOV DX, y INT 0x10 } } |