ďťż
Lemur zaprasza
RUDOLF STEINER U BRAM TEOZOFII [Vor dem Torę der Theosophie / wyd. orygin.: 1991] Wykłady wygłoszone od 22.08 do 04.09. 1906 r. w Stuttgarcie (tom GA95 w katalogu Dzieł Zebranych Rudolfa Steinera) Ciało podlega prawu dziedziczenia: dusza ukształtowanemu przez siebie losowi, zaś duch prawu ponownego wcielenia, powtarzanego życia ziemskiego. Duch jest nieśmiertelny; narodziny i śmierć władają w ciele według praw świata fizycznego: życie duszy, które podlega losowi, pośredniczy w łączności między duchem i ciałem podczas jednego ziemskiego życia. Rudolf Steiner SPIS TREŚCI: Istota człowieka. Teozofia dawniej i dziś. Siedem członów istoty człowieka. Trzy światy: fizyczny, astralny i duchowy. Cechy świata astralnego. Realność myśli i uczuć. Cztery obszary dewachanu. Kronika akasza. Życie duszy po śmierci. Człowiek w stanie czuwania i w stanie snu. Odczucia człowieka po śmierci. Przeżycia duszy w kamaloce. Dewachan. Ciało przyczynowe. Okres czasu upływający pomiędzy kolejnymi inkarnacjami. Przeżycia duszy w dewachanie. Czakramy. Praca człowieka w wyższych światach pomiędzy śmiercią a nowymi narodzinami. Przygotowanie do nowej inkarnacji. Wychowanie dziecka. Rozwój człowieka w pierwszych siedmiu latach życia. Zasady wychowania: przykład, autorytet, samodzielna ocena. Prawa działania karmy. Jak kształtuje się los? Działanie prawa karmy w życiu ludzkim. Poszczególne przykłady działania karmy. Dobro i zło. Powstanie sumienia. Manichejczycy. Misja zła. Związki karmiczne. Wyrównywanie związków karmicznych między ludźmi. Ewolucja Ziemi. Zagadka liczby 777. Rozwój człowieka w związku z różnymi stanami planetarnymi Ziemi. Nazwy dni tygodnia. Rozwój człowieka do czasów atlantyckich. Początkowe stadium naszej planety. Zanik duchowości. Biblijny opis stworzenia świata. Człowiek w czasach Lemurii i Atlantydy. Kultury czasów poatlantyckich. Tęsknota do świata bogów. Kasty w In-diach, Persowie, Egipcjanie, Rzymianie , Grecy i Germanie. System ko-pernikański a system ptolemejski. Zadania człowieka na przyszłość. Rozwój ezoteryczny. Różne stany świadomości człowieka. Kształ-towanie się czakramów. Sześć ćwiczeń. Rola nauczyciela w ezote-rycznym szkoleniu wschodnim, chrześcijańskim i w szkoleniu różo-krzyżowców. Szkolenie wschodnie i chrześcijańskie. Osiem wskazówek w szkoleniu wschodnim. Chrystus jako wielki nauczyciel w szkoleniu chrześcijań-skim. Medytowanie Ewangelii św. Jana. Siedem stopni chrześcijańskie-go wtajemniczenia. Wtajemniczenie różokrzyżowców. Dwa sposoby poznania samego sie-bie. Siedem stopni wtajemniczenia różokrzyżowców. Związek między życiem ludzi a całą Ziemią. Trzęsienia ziemi i wybuchy wulkanów. |