ďťż

art2

Lemur zaprasza



Artykuł



Czytasz VBM i lubisz to. Z pewnością tak, ale czy wiesz jak powstaje artykuł?
Z pewnością, większość z was nie interesuje się procesem powstawania takiego, no
choćby jak ten :-), dzieła sztuki. Pisanie takiego art'a to nie tylko 'stukanie' palcami
po klawiaturze. Duża część ich jest "przebadana klinicznie", co oznacza, że
ich powstanie poprzedzają fakty, typu pisanie programów przykładowych, oraz pisanie
programów pomocnych, np. w obliczeniach, doświadczeniach. Tak, pisanie art'a jest
niezwykle ciekawe...



 



Pomysł... najpierw musi być to coś... coś co chcemy opisać: zjawisko, trick,
ciekawe funkcje, technologie... Jest to najtrudniejsza część tworzenia. Więc dużo
łatwiej mają tu osoby z wieloma pomysłami. Prześledzimy tu proces powstawania dwóch
moich artykułów - "Kompresja danych" oraz "Programowanie od
podstaw". Jak dobrze wiecie - pierwszy z nich to dwuczęściowy standardowy art, ale
drugi - pięcioczęściowy 'moloch' w swej klasie - nie należy on ani do specyficznych
kursów, a ma przed sobą jeden cel, jeden temat, ujęty z różnych stron. Jest to
bezsprzecznie największy mój artykuł (jestem z niego bardzo dumny) i jego jedyny
konkurent to "Jak działa Windows" autorstwa Karola (nie uwzględniając Kursu
VB od Slasha, bo, no cóż, jest to stała rubryka i jest to specyficzny kurs).



Zbieranie wiedzy i informacji. Teraz rozpoczyna się szukanie: w książkach, w
Internecie, w prasie. Czasami, nim trafi się na odpowiednie miejsce, minie miesiąc i
więcej czasu.

"Kompresja danych" (dalej zwany KD) - dla pierwszej części - informacje
zaczerpnięte z ksiązki "Visual Basic 6 - księga eksperta" Roberta Thayer'a.
Tam znalazłem wszystkie potrzebne informacje. Dla części drugiej zaś - najpierw
wpadłem na plik nagłówkowy z C do obsługi unrar.dll, potem poprosiłem o pomoc
/kolegę/ z http://www.shivan.prv.pl, który poprawił moje tłumaczenie (byłem wtedy
jeszcze mało obeznany z C i C++). Tak nazbierałem wszystkie potrzebne informacje.

"Programowanie od podstaw" (dalej POP) wymagał ode mnie więcej zachodu. Tutaj
pomógł mi tylko Internet, w którym znalazłem przykłady użycia funkcji, które były
mi potrzebne do zrobienia tego art'a. Skorzystałem z http://www.allapi.net, gdzie to
znalazłem wiele przydatnych informacji.



 



Testy, próby i... błędy. Tu
piszemy programiki, wszelakie takie, które przydadzą nam się do art'a.

KD - musiałem stworzyć program zliczający występowanie każdego znaku
(częstotliwość, stężenie procentowe :). Potrzebne mi to było po to, by
zaprezentować podstawowe metody możliwej kompresji. Do testu dałem mojemu programowi
ogromny kawał instrukcji obsługi Windows'a. Trawił kilka sekund (może nawet nie) i
wyniki, dosyć dokładne, ukazały mi się na ekranie.



Do drugiej części musiałem
testować engine, co niebyło trudne.

POP - tutaj było nieco trudniej, bo i grunt był nowy. Ale jakoś sobie poradziłem
chociaż dużo godzin na to poświęciłem (o, jak się zrymowało :)



Pisanie, pisanie... pisanie. Znowu piszemy, ale nie programiki, ale gotowego art'a. Musimy
mieć trochę wprawy, i pojęcie techniczne, czyli nie możemy pisać czegoś, czego nie
jesteśmy pewni, ewentualnie zaznaczamy to w arcie.

Dokonujemy zrzutów ekranowych, wklejamy kod (i kolorujemy go, przygotowanym przez nas
programem), jeśli tylko jest potrzeba i warunki.



Końcowy, najtrudniejszy :-) etap powstawania art'a to - wysłanie do naczelnego.



Więc jeśli masz pomysł, i trochę czasu, to napisz artykuł i zostań redaktorem VBM,
bo naprawdę nie jest to trudne, a na pewno kształci, uszczęśliwia i daje, jak to
napisał Jelcyn - sławę.



Marcin Porębski ( Doogie )


marcin.porebski@interia.pl



  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • teen-mushing.xlx.pl
  • Wątki
    Powered by wordpress | Theme: simpletex | © Lemur zaprasza