ďťż

cps

Lemur zaprasza










 


Connect
Poly Shape - Modelowanie wilczka.





Strona
2


Teraz kliknij na niebieski
okrąg ikona powinna przybrać taką postać (rys.ctut6).



Trzymając LMB najedź
na niebieski okrąg, obróć face przesuwając kursor w dół ekranu,
zauważysz że po drugiej stronie obiektu face obraca się w drugą
stronę (rys.ctut7).



Jest na to rada, wycofaj
ostatnią czynność kombinacją klawiszy ctrl+z. Kliknij na ikonę reprezentowaną
przez mały niebieski okrąg z kółkiem w środku ikona przemieści się
na środek obiektu, ponownie kliknij na niebieski duży okrąg, teraz
spróbuj obrócić face, jak widzisz rotacja z obu stron jest taka
sama (rys.ctut7).


Już wiesz
jak posługiwać się ikoną Extrude Face :).




Teraz nauczysz się używać narzędzia Split Poligon Tool. Z menu wybierz
Edit Poligons > Split Poligon Tool (oczywiście przy wyselekcjonowanym
obiekcie), Kliknij myszką na górną krawędź(edge) w środkowej części
obiektu następnie mniej więcej w środku face i w dolnym jego lewym
rogu w miejscu łaczenia się płaszczyzn (face), tak jak na (rys.ctut8)



i klawisz Enter, w
ten sposób powstały nowe płaszczyzny(face). Dobrze jest prowadzić
podział od wierzchołka do wierzchołka (rys.ctut9).



 


Wróć do
swojego projektu. Jesteś gotowy do użycia narzędzia, z którego będziesz
korzystał najczęściej, przy modelowaniu tego obiektu. Zaznacz face
znajdujący się przy szyi wilczka, otwórz okno CPS toolbox i wybierz
ikonkę Extrude Face, następnie zeskaluj go jak na rys(tut07.jpg).



Przesuń
extrudowany face do przodu, wybierając żółtą strzałkę, możesz uzyskać
ten sam efekt przesuwając i skalując wierzchołki, (nie skaluj przypadkiem
nic w osi X, możesz jedynie w osiach Y i Z, spróbuj co się stanie
jak skalujesz w osi X, jeżeli to uczyniłeś wycofaj ostatnią czynność
i wróć do pracy) dopasuj je podobnie jak na rys.tut08.jpg.



Dla wygody możesz zmienić
tryb wyświetlania cpsProxy na szkieletowy. Czas zrobić szyję, wyselekcjonuj
face znajdujący się u nasady szyi i ponownie wybierz narzędzie Extrude
Face w CPS toolbox, narzędziami move, scale, rotate (reprezentowanymi
przez manipulator Extrude Face) dopasuj kształt tak jak na rys.tut09.jpg.



Ważne faces które będą
powstawały przy extrudowaniu, w środkowej części siatki, najlepiej
zaznacz (rys.tut10.jpg) i od razu się ich pozbądź (klawisz delete).





Stwórz kształt głowy wilczka korzystając z poznanych wcześniej narzędzi
tak jak na (rys.tut11).



Zaznacz dwa faces które
posłużą nam do zrobienia górnej części czaszki (rys.tut12.jpg).



"Wyextruduj"
je (patrz rys.tut13),



wybierz faces pomocne
do wymodelowania bocznej części pyska (rys.tut14.jpg)




i extrude face (rys.tut15.jpg).
Przejdź do selekcji wierzchołków i zaznaczając odpowiednie wierzchołki
doprowadź kształt głowy do takiego jak przedstawiają (rys.tut16
i tut17.jpg).




Teraz poznasz nową
technikę dzielenia poligonów, użyjesz narzędzia Split Polygon, znajdziesz
go w oknie Toolbox (rys.tut18.jpg).



Jest ono nam potrzebne
do wprowadzenia takiego podziału poligonów, abyśmy mogli zrobić
miejsce na uszy i ogon. Na (rys.tut18.jpg i tut19.jpg) kolorem żółtym
jest zaznaczona linia podziału.



Zzawsze po wykorzystaniu
narzędzia Split Poligon sprawdź czy w miejscach łączenia się wierzchołków
nie ma czasem dwóch, w tym celu wybierz z menu Display > Heads
Up Display > Poly Count (rys.tut20.jpg)



W
lewym górnym rogu pokaże się menu określające ilość Face, Vertex
itd. w scenie), zaznacz teraz przeciągając myszkę z wciśniętym klawiszem
LMB nad miejscem łączenia się wierzchołków, jeżeli są dwa to w nowo
otwartym menu w lini Verts: zobaczysz liczbę 2 (rys.tut21.jpg).



Wybierz z menu Edit
poligons > merge vertex, jeżeli się nie połączyły tzn. że w opcjach
tego narzędzia masz ustawioną wartość Distance równą 0. Dopasuj
nowo powstałe płaszczyzny do wielkości przyszłych uszu i ogona (rys.tut22.jpg).



 


<<<
Poprzednia strona
| Następna
strona >>>


Autor:
Szem


19
Marca 2002


Tutorial
napisany dla: www.maya3d.users.pl











 

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • teen-mushing.xlx.pl
  • Wątki
    Powered by wordpress | Theme: simpletex | © Lemur zaprasza