ďťż

wstep

Lemur zaprasza

WSTĘP
       Interesujące zjawisko ta masoneria.
Wielka prasa na ogół nie mówi o niej wcale, a jednak od czasu do czasu ukazuje
się artykuł wskazujący na nią jako na kluczowy czynnik polityki. Czynnik, co
do którego można sobie słusznie zadawać pytanie, czy nie jest on tym skuteczniejszy,
że ukryty...


W artykule "Masoneria,
republika lóż", L'Express
z l lipca 1983 r. podkreślił rolę masonów
w rządzie Mauroy'a:


"Nigdy, od roku 1958,
nie było ich aż tylu w ośrodku władzy: siedmiu ministrów, czterdziestu ośmiu
deputowanych, trzynastu se­natorów - socjaliści i zarazem masoni. Z przekonania
republikanie, sytuujący się w większości na lewicy, ci "bracia" od 10 maja
1981 roku zajmują kluczowe stanowiska".


W pięć lat później ten sam
ton rozbrzmiewa w artykule L 'Ex-press'u z l października 1988 r., zatytułowanym:
"Masoni-zwycię­ski powrót": "Jeszcze trochę, a myślelibyśmy, ze
wracamy do cza­sów Trzeciej Republiki, kiedy to masoni tak dalece identyfikowali
się z państwem, że tworzyli jego kręgosłup. (...) Doliczamy się nie mniej niż
kilkunastu ministrów i setki parlamentarzystów "inicjowanych''.


W międzyczasie zginął w
wypadku samochodowym były wielki mistrz Wielkiego Wschodu1, Michel
Baroin. Przypominając jego przynależność do masonerii,
dziennik Le Monde z 7 lutego 1987 r. przedstawił go jako "bojownika
Republiki, biznesmena i ministra bez teki, mającego duży wpływ na rządy tak
lewicowe, jak i prawicowe".


 


1 Wielki Wschód
jest główną organizacją masońską we Francji, patrz str. 39.


15


 


"Bracia" zajmujący
kluczowe stanowiska, masoni identyfi­kujący się z państwem, mason-minister mający
duży wpływ... staje­my tu wobec pewnego mechanizmu w polityce, z istnienia którego
powinniśmy koniecznie zdawać sobie sprawę.


 
MIEJSCE MASONERII WE WSPÓŁCZESNEJ POLITYCE
   Wymieńmy kilka innych wydarzeń z ostatnich
lat, odsłania­jących polityczną rolę masonerii:


Sierpień 1981 -
W artykule "Wielki Wschód Francji a lewica", dziennik Le Monde
z 13 sierpnia 1981 r. stwierdził, że partia socjalistyczna była "głęboko
przeniknięta duchem masońskim".
Jak się dokonuje te przenikanie?
Le Monde wyjaśnił, że wynika ono "z oddziaływania intelektualnego
i moralnego, które uformowa­ło mentalność aż do tego stopnia podatną na osmozę,
iż nie umieli­byśmy dziś powiedzieć dokładnie, kto komu udzielił władzy: partia
socjalistyczna Wielkiemu Wschodowi Francji, czy przeciwnie".


1981-1984 -
Pamiętamy skandal, który wybuchł we Włoszech w roku 1981, kiedy ujawnione zostały
pewne sprawki loży masońskiej "Propaganda Due" (P2). Komisja parlamentarna, powołana
do przeprowadzenia śledztwa w sprawie tej loży, oświadczyła w sprawozdaniu z
12 lipca 1984 roku: "(...) Loża P2 całkowicie
objęła kontrolą główną grupę włoskich firm wydawniczych, dokonując w sektorze
prasy codziennej operacji nie mającej nigdzie odpowiednika: skupienia w jednym
ręku wielu tytułów. Operacja tego typu, jak to zauważyliśmy, łączyła się z infil­tracją
z góry ukartowaną i rozległą głównych ośrodków władzy, zarówno cywilnych, jak
wojskowych, oraz ze stałym naciskiem na kręgi polityczne "2.


   2  Cytowane przez Henry Coston'a, La fortunę
anonyme et vagabonde,
str 149


16


Wrzesień 1984 -
Wielki mistrz Wielkiego Wschodu ujawnia obecność dziesięciu masonów w gabinecie
Fabius'a3.


Luty 1985 -
Dwaj masoni, Max Theret i Jean-Pierre Bloch otrzy­mują stanowiska dyrektorów
paryskich pism codziennych: Le Matin i France-Soir4.


Luty 1985 -
Dekretem z 24 lutego 1985 roku mason Henri Caillavet, były senator z ramienia
radykałów departamentu Lot-et--Garonne otrzymuje nominację na prezesa komisji
d/s jawności i pluralizmu prasy5.


Marzec 1986 -
Nazajutrz po wyborach do ciał ustawodawczych, w których triumfowały RPR i UDF,
loże masońskie B'nai B'rith (ekskluzywnie żydowskie)6 ogłosiły w
dzienniku Le Monde z 26 marca 1986 r. komunikat, przypominający partiom
nowej większości "zobowiązania podjęte na forum B'nai B'rith (...) nie łączenia
się w żadnym wypadku z partią Front national".
Zobowiązania dotrzymano,
a to umożliwiło powrót lewicowej większości w Zgromadzeniu Narodowym w dwa lata
później.


Październik 1988 -
L'Express w cytowanym już artykule (z 7 października 1988 r.) stwierdza,
że spośród dwudziestu czterech współpracowników mera Paryża ośmiu jest inicjowanych.


1990 - Czynniki kierownicze Wielkiego Wschodu Francji biorą czynny
udział w reaktywowaniu lóż w Czechosłowacji, Rumunii i na Węgrzech7.


Marzec 1990 -
Wielki mistrz masonerii włoskiej, di Bernardo, ujawnia w La Stampa z
23 marca 1990 r., że przezydent Stanów Zjednoczonych, George Bush, jest przewodniczącym
loży 33 stopnia masonerii amerykańskiej i nosi tytuł "Potężnego Suwerennego
Wiel­kiego Komandora"8.


3 Deklaracja
nadana w programie stacji radiowej France-Inter 18 września 1984 r. o godz.
8.15. Laurent Fabius był premierem Francji od 1984 do 1986 r.


4 Present z 14 lutego 1985
r., artykuł "Du Matin a France-Soir, le soleil du Grand-Orient".


5 Por. periodyk Valeurs Actuelles
z
25 lutego 1985 r.


6 Na temat
masońskiego charakteru zakonu B'nai B'rith zobacz tekst, jaki ukazał się w Tribune
juive
nr 997 z roku 1986: "New-York, 13 października 1843 roku. W kawiarni
Sinsberner odbywa się tajemnicze zebranie dwunastu Żydów, emigrantów z Niemiec.
Zamierzają oni utworzyć obediencję ma­sońską przeznaczoną wyłącznie dla Żydów.
(...) Można przypuszczać, że dwunastu założycieli! B'nai B'rith było już masonami
należącymi do lóż amerykańskich, gdyż wybrali oni ryt będący mieszaniną rytu
York i rytu amerykańskiego Old Fellows".


Zobacz na ten temat Lectures franfaises z marca i maja 1990
roku.


7 Zobacz Lettre politiąue nr
233 Jacques'a Ploncarda d' Assac i Lectures francaises, maj 1991 roku.


8 Zobacz artykuł
Jacques'a Ploncarda d' Assac wPresent z 7 marca 1991 roku.


17


1990-1991 -
Inwazja na Kuwejt i wojna w Zatoce Perskiej. Artykuł w Lectures francaises9
opisuje sytuację masonerii w Iraku i w państwach muzułmańskich, które wydały
wojnę temu krajowi u boku Stanów Zjednoczonych: działalność masonów zakazana
jest w Iraku od czasów rewolucji baasistowskiej w 1958 roku, podob­nie w
Syrii; nastąpiło natomiast zaszczepienie masonerii w Kuwejcie i w Arabii Saudyjskiej
poprzez loże zależne od Wielkiej Loży Anglii, Wielkiej Loży Szkocji lub Wielkiej
Loży Rhode Island (Stany Zjednoczone); w pełnym zaś rozkwicie jest masoneria
w Egipcie i w Turcji, również w powiązaniu z Wielkimi Lożami anglosaskimi.
"Rozumie się, że lobby masońskie
silnie zaważyło na wypad­kach, działając w tym samym kierunku, co lobby syjonistyczne
i naftowe"10.


Marzec 1991 -
Wielki mistrz Wielkiego Wschodu Włoch w cza­sie konferencji prasowej z okazji
konwentu tej obediencji w taki sposób określa zamierzenia masonerii w Europie
Wschodniej: "Wciągu dwóch lat "światło
masonerii" oświeci wszystkie kraje Wschodu i Kościół myli się, jeśli sądzi,
że może tam wskrzesić na nowo dogmatyczną wiarę"11.


Czerwiec 1991 -
National Hebdo z 13 czerwca 1991 roku stwierdza obecność ośmiu masonów
we francuskim gabinecie Edith Cresson: Roland Dumas, Jean Poperen, Jack Lang,
Jacąues Mellick, Andre Laignel, Alain Vivien, Jean-Yves Le Drian, Laurent Catha-la...,
do których należałoby dołączyć Pierre'a Joxe'a.


        Te fakty mówiące o współczesnej
masonerii potwierdzają zasadność deklaracji, jaką w roku 1979 złożył były
wielki mistrz Wielkiego Wschodu, Michel Baroin: "Godzina masonerii wybiła.
Mamy w naszych lożach wszystko, czego potrzeba: ludzi i metody"12.


9 Lectures
francaises z
marca 1991 roku, artykuł "La franc-maconnerie dans le Golfe
persiąue" ("Masoneria w Zatoce Perskiej").


10 Tamże.


11 Zobacz
Present z 28 sierpnia 1991 r. i Chiesa Viva z lipca/sierpnia 1991
r.


12 Humanisme
pismo Wielkiego Wschodu Francji, wrzesień 1979 r.; cyto­wane przez Lectures
francaises,
maj 1980 r.


18


MASONERIA, OSTOJA CIĄGŁOŚCI PEWNEJ POLITYKI
      Tak mocno zangażowana w politykę
masoneria utrzymuje, że w ten sposób podtrzymuje kurs wytrwale realizowany od
dwóch stuleci, a zmierzający do ukształtowania nowego modelu społeczeństwa.
Przyjrzyjmy się faktom. Polityka religijna i szkolna
państwa francuskiego od 160 lat, polityka rodzinna od 100 lat, polityka wobec
życia od 30 lat, polityka imigracyjna od 25 lat dają obraz ciągłości pewnego
modelu, mimo wielorakiego zmieniania się rządów i obsady ministerstw... oczywiście,
gdy się ocenia rzeczy z dłuższej perspektywy. Otóż wszelka ciągła działalność
o dłuższym istnieniu zakłada organizującą wolę oraz instytucję, która utrzymuje
tę wolę i zapewnia jej skuteczność. Czyja to wola i jaka instytucja w danym
przypadku? Nasza, mówią masoni, twierdzą też, że od dwóch stuleci zapewniają
"ciągłość republikańską", to znaczy wierność dziedzictwu 1789 roku. Trudno
byłoby w tej kwestii nie przyznać im racji. Dwa przykłady z ostatnich
czasów ilustrują działalność ma­sońską na rzecz ciągłości republikańskiej.
"Na miesiąc przed wyborami
(do ciał ustawodawczych w 1978 roku), wyjaśnia Daniele Molho w artykule zamieszczonym
w dzien­niku Point, jak myślicie, gdzie ludzie z partii większościowych
i z opozycji mogliby ze sobą rozmawiać bez okładania się nawzajem pięściami?
Gdzieżby, jak nie w lożach! Jak myślicie, gdzie wysocy urzędnicy zaczęli dyskretnie
przygotowywać ciągłość republikańską na wypadek, gdyby lewica zdobyła przewagę?
A gdzieżby, jak nie w loży wysokich funkcjonariuszy (150 członków)"13.


13 Le Point
z 11 września 1976 r., artykuł "Francs-macons, les amities discretes
de l'Elysee" ("Masoni, dyskretna przyjaźń z Pałacem Elizejskim").
O ugrupowaniach masońskich zwanych bractwami (fraternelles) patrz str. 86.


19


     Drugi przykład: zamieszkiwanie pod
jednym dachem. W ten sposób określono ciche porozumienie, które trwało dwa lata
(1986-1988), socjalistycznego prezydenta i rządu Jaques'a Chirac'a, nazwane
"prawicowym", które w zasadniczych punktach poprzednio wymienionych (rodzina,
szkoła, polityka wobec życia, imigracja) zapewniło ciągłość linii politycznej
przyjętej przez poprzednie rządy. Otóż, jak wyjaśnił to w swoim czasie Noiwel
Observateur,
"zamieszkiwanie pod jednym dachem jest rzeczą naturalną dla
ma­sonów, oni właśnie je praktykują"14. Skoro je praktykują
w lożach, nie było im trudno zastosować je w rządzeniu państwem.


       Wykazaliśmy obecność
masonerii w dzisiejszej polityce i jej role, jako czynnika ciągłości
określonej polityki francuskiej. Te zjawiska usprawiedliwiają zainteresowanie
problemem masonerii i podjecie starania, aby na jej temat zdobyć pewne minimum
wiadomości.


14 Nowel
Obsemateur
z 30 stycznia 1987 r., artykuł Claude'a Weil: "A droite comme
a gauche, lepouvoir desfrancs-macons" ("Na prawicy, podob­nie jak na lewicy,
rządzą masoni").


20

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • teen-mushing.xlx.pl
  • Wątki
    Powered by wordpress | Theme: simpletex | © Lemur zaprasza